Recensie: Zoete Inval – Elsbeth Witt

zoeteinvalTitel: Zoete Inval (deel 2 Barista!)
Originele titel: Zoete Inval
Auteur: Elsbeth Witt
Uitgever: Xander Uitgevers
Genre: chicklit, romantiek, roman, avontuur
ISBN: 9789401601856

Na het genieten van Koffie Verkeerd, zag ik het tweede deel van de Barista-serie staan bij de bibliotheek. Die moest ik natuurlijk lezen. Elsbeth Witt kan echt ontzettend leuk schrijven en ik moet vaak hardop lachen om de opmerkingen die de personages maken.

Iris lijkt het goed voor elkaar te hebben: leuke vriend, mooi huis, afgestudeerd en op zoek naar een baan als psycholoog. Tot die tijd werkt ze bij Barista!. Onverwacht wordt ze overweldigd door intense gevoelens voor haar baas Luigi, en ontdekt ze dat ze helemaal geen psycholoog wil worden, maar liever de hele dag muffins en taarten bakt. Lukt het Iris het roer om te gooien, of blijft ze braaf aan de verwachtingen voldoen? Zoete inval is het tweede deel in de Barista!-reeks. SPRANKELENDE FEELGOODROMAN Over Barista!

Lekker vlot boek waardoor je zo door heen raast met veel humor en avonturen van de meiden en Luigi. Wat ik grappig vind, is dat er een Mario en Luigi in voorkomt, zou Elsbeth van gamen houden? Alle lekkere dingen die voorbij komen doen je bijna kwijlen op het boek, maar ik wou uiteraard mijn fatsoen houden. Alleen had ik het vreemde idee dat Luigi een of andere oude Italiaan zou zijn met een grote borstel snor die een beetje nukkig was. Maar niets blijkt minder waar, Elsbeth ziet Luigi namelijk als een knappe kerel. En als je dat voor je gaat zien, dan snap je de versiertrucs. Dit tweede deel lees je snel uit, maar je geniet er ontzettend van. Op ieder vlak, de romantiek, de humor en de avonturen. Ik kan niet wachten tot ik Troost tegenkom.