Recensie: Zes het begin & De erfenis van Negen – Pittacus Lore

zeshetbeginTitel: Zes het begin (deel 1.5 van Lorien Kronieken)
Originele titel: Six’s Legacy
Auteur: Pittacus Lore
Uitgever: Bruna uitgevers
ISBN:

Zes het begin is een tussendeel van de Lorien Kronieken, die je misschien weer kent van Ik ben nummer vier. Ook wel de film I am Number Four. Ik vind het nog altijd jammer dat er geen vervolg deel is gemaakt van de film. Want die vond ik erg cool. En aangezien ik de rest van de boeken al uit heb, kwam ik dit tegen. En die leek me ook wel erg leuk om te lezen.

Wanneer John Smith Nummer Zes ontmoet in Ik ben Nummer Vier, is ze sterk, stoer en klaar voor de strijd. Maar wie is ze – waar heeft ze gewoond en hoe ontwikkelden haar erfgaven zich? En hoe komt het dat ze zoveel weet over de Mogadoren?

In Zes: het begin ontdek je het verhaal achter Nummer Zes. Voordat Nummer Een en Nummer Twee gedood werden en vóór Paradise, Ohio, reisde ze door Texas met haar Cepaan Katarina. Wat daar gebeurde, zou haar leven veranderen…

Dit boekje gaat dus over nummer zes zoals je wel kunt raden. In dit boekje is zes nog 13 jaartjes jong en gaat ze samen met cêpaan Katarina op pad. In deel 1 van de serie lees je dat zij al dood is en dat is het dus met tussendelen, ze geven vaak informatie over het verleden van een personage. Erg leuk om te lezen. Zes is in deel 1 een meid waar je niet mee moet sollen en ze is echt een stoere chick. Maar in dit deel zie je ook haar zwakke punten. Dit deel is ook best wel sneu voor haar. Ik had het boekje binnen no-time uit, maar ik heb er wel erg van genoten. Het is gewoon voor extra informatie en meer kom je niet echt te weten.

deerfenisvannegenTitel: De erfenis van Negen (deel 2.5 van Lorien Kronieken)
Originele titel: Nine’s Legacy
Auteur: Pittacus Lore
Uitgever: Bruna uitgevers
ISBN:

De erfenis van negen is een tweede tussendeel voor de Lorien Kronieken. Ik was ook erg benieuwd naar dit boekje. En dus las ik hem er gelijk maar achteraan. Ze zijn allebei rond de 100 pagina´s.

Toen nummer Negen door nummer Vier werd bevrijd uit zijn cel, was Negen wild, gevaarlijk en klaar om te vechten. In De erfenis van Negen lees je hoe Negen was voor hij werd gevangen en kom je alles te weten over zijn dramatische ontsnapping. Voor hij nummer Vier ontmoette, maakte Negen samen met zijn Cêpaan Sandor in Chicago jacht op de Mogadoren. Wat daar gebeurde, zou hem voor altijd veranderen.

En dan gauw verder met De erfenis van Negen. In dit deel lees je de geschiedenis dus een beetje van nummer negen. Hierin lees je dus wat er is gebeurd voordat nummer negen werd opgepakt door de mogadoren. Je ziet zijn levensgeschiedenis voorbij komen en wie en hoe zijn cêpaan was. Erg leuk en informatief. Ik als echte Lorien Kronieken-fan, zoals je het kunt stellen. Vond ook dit boekje wel echt heel erg leuk. Het leest makkelijk weg en het geeft wat informatie in een aantal bladzijden. Spanning is ook voelbaar in dit boekje, dit wordt steeds meer. En het blijft ook spannend tot et einde. Geweldig!