Recensie: Wolfsbloed – Alexandra Penrhyn Lowe

wolfsbloedTitel: Wolfsbloed (deel 2 van De Laatste Wachter)
Originele titel: Wolfsbloed
Auteur: Alexandra Penrhyn Lowe
Uitgever: A.W.Bruna
ISBN: 9789400502413

Als tweede boek van de YA boekenweek pakken we Wolfsbloed van Alexandra Penrhyn Lowe. Tea Time Books kreeg namelijk de eer om mee te doen aan de blogtour van A.W.Bruna voor dit prachtige tweede deel van De Laatste Wachter-serie. Lees hier de recensie van het eerste deel, Sevenster.

Eveline is in gevaar. Haar ontwaakte gaven maken haar tot loslopend wild voor geesten, demonen en het duistere genootschap de Broeders van Belial. Ze moet haar oude leven achter zich laten. Weg van Cleo. Weg van Azer. Ze reist af naar Parijs, waar ze terechtkomt in een huis met andere Wachters. Eindelijk heeft ze een plek waar ze veilig is en waar ze zal leren hoe ze haar nieuwe krachten moet gebruiken.

Maar ze voelt zich verscheurd: kiest ze voor zichzelf of moet ze op zoek gaan naar haar moeder, die op een foto staat met de Broeders van Belial? Als in de krochten van de romantische lichtstad een duivelse strijd ontbrandt tussen goed en kwaad, blijkt meer dan ooit dat ze, ver weg van haar vrienden, geheel op zichzelf is aangewezen. Wie kan ze echt vertrouwen? Tijdens een confrontatie met haar grootste vijand wordt Eveline voor een levensgevaarlijk dilemma gesteld.

Waar het spannende boek Sevenster eindigde gaat Wolfsbloed verder, dit om natuurlijk te weten hoe dit geweldige verhaal verder gaat. Over Sevenster was ik namelijk al goed te spreken, dus het wekte mijn nieuwsgierigheid om verder te gaan in Wolfsbloed. Voor degenen waarvan het lezen van Sevenster al wat langer geleden is, wordt er regelmatig even terug gekeken op bepaalde gebeurtenissen, wat erg handig is. Zo weet je weer precies hoe alles ook alweer in elkaar stak.

Eveline is nog steeds erg onzeker over haar Wachtersgave, maar beseft al snel dat ze in gevaar is. En zij niet alleen maar ook mensen om haar heen. Ze moet dus een moeilijke stap nemen en zich los scheuren van de rest om haar heen. Weg van Cleo en Azer. Ze gaat naar Parijs, waar ze andere Wachters leert kennen en ook leert om met haar gave om te gaan. Ze heeft daar een plek waar ze zich rustig kan ontwikkelen. Maar wanneer de strijd losbarst in Parijs voelt Eveline zich meer en meer op zichzelf aangewezen, kan ze dit wel aan?

Ik vond de ontwikkeling van dit tweede deel erg goed in elkaar steken, eerst denk je dat Eveline even rust aan haar hoofd heeft ondanks dat het voor haar allemaal erg moeilijk is. Maar dan barst de spannende strijd los en zit je toch wel even op het puntje van je stoel! Een erg sterk punt. Wat ik minder vond aan dit boek is dat de Wachters die ze ontmoet niet geheel zijn uitgewerkt voor mijn gevoel, ik kon me er moeilijk een beeld bij voorstellen. Wat ik wel erg tof vond en wat ook erg goed werkt als compensatie van dat ene minpuntje is dat Eveline een stuk volwassener is geworden voor een kind van rond de 14 jaar. Hierdoor kwam bij mij echt het heldin-idee naar boven. Dat ze al zoveel moed heeft voor zo’n jong iemand, super!

De algemene schrijfstijl van het boek is een stuk verbeterd, je merkt dat Alexandra aardig is verbeterd en voor mijn gevoel tikt ze zo een eind weg, helemaal goed. Dit deel is volwassener dan Sevenster en ook veel spannender. Bij Sevenster zat ik bij wijze van nog languit, bij Wolfsbloed ging ik in het midden zitten en af en toe al op het puntje van mijn stoel en ik heb het gevoel dat deel 3 alleen maar punt-stoel-zitten wordt! Een pageturner die je niet meer kan weg leggen! Ik wil deel 3!

Koop hier het boek via Libris.

153987-Alexandra Penrhyn Lowe-®Keke Keukelaar 2012 klein-4af182-medium-1421677572

Over de auteur: Alexandra Penrhyn Lowe is de schrijver achter de immens populaire boeken bij de televisieserie HET HUIS VAN ANUBIS, waarvan maar liefst 1 miljoen boeken zijn verkocht. Met haar boek SEVENSTER won ze de Crimezone young adult thriller van het jaar award. Op 17 maart 2015 verschijnt WOLFSBLOED, deel twee in De laatste Wachter-serie. Voor liefhebbers van DE HONGERSPELEN en TWILIGHT.