Recensie: Wicca deel 3, 4 & 5 – Cate Tiernan

zwartemagieTitel: Zwarte magie (deel 4 van Wicca)
Originele titel: Dark Magick
Auteur: Cate Tiernan
Uitgever: Boekerij
Verschenen: 2005 (2014 heruitgave)
ISBN:9789022538463

Hierbij weer een nieuwe reeks aan recensies voor de boekenserie Wicca. Zoals ik in de eerdere recensie zei van de eerste drie delen ben ik deze serie aan het herlezen. Vooral omdat ik ze toen ik jonger was zo tof vond. Ik moest er gewoon weer opnieuw aan beginnen. Dus bij deze.

Ik hield van Cal. Ik vertrouwde hem. Hij heeft me met Wicca laten kennismaken. Hij heeft me geholpen te ontdekken wie ik ben.
Toen leerde ik Hunter kennen. Hij waarschuwde me dat Cal gevaarlijk is… slecht. Nu moet ik achter de waarheid komen. Als Hunter gelijk heeft, verkeren we allemaal in groot gevaar.

Ik moet zeggen dat ik de nieuwe covers een stuk mooier vind dan de oude. Maar dat ook deze soort vrij moeilijk leverbaar is. Op bol.com zijn er nog een paar en misschien op Marktplaats. Ik heb trouwens de omnibus gelezen en geleend van de bieb. Dus vandaar dat ik er telkens drie in een keer lees. Ik ben benieuwd hoe het avontuur nu weer verder zal gaan.

Deel vier heeft een stuk meer verdieping weer dan het tweede en derde deel vind ik. Het weet als het ware weer even uit een dal te klimmen. En dat vond ik heel groot voordeel. Want zo goed kan ik de eerste leessessie van deze boeken nou ook weer niet herinneren. Morgan wordt steeds meer op de proef gesteld en dit geeft haar meer verduidelijking maar ook twijfel. Ze loopt als het ware een beetje met haarzelf om. Ze heeft heel wat te doen en  door haar twijfel, wordt je meegezogen in het verhaal en twijfel je met haar mee. Wat zou er nu weer allemaal gebeuren? Perfect hoe de personages tot uiting komen in dit deel. Cal heeft misschien wat te verbergen en Morgan weet niet wat ze wil. Erg goed gedaan. Hierdoor leer je de personages juist beter kennen. Morgan wordt eindelijk verstandiger en kan haar krachten beter onder controle houden, waardoor ze ook een stuk leuker is om over te lezen. Dit  boek is dus echt weer een toppertje!

wicca5Titel: Ontwaken (deel 5 van Wicca)
Originele titel: Awakening
Auteur: Cate Tiernan
Uitgever: Boekerij
Verschenen: 2005 (2014 heruitgave)
ISBN:9789022539514

Ontwaken is alweer het vijfde deel van de Wicca serie. Een serie die me echt altijd al gepakt heeft. En waarvan ik hem nu dus opnieuw beleef.

Wicca heeft mijn leven veranderd. Ik heb vrienden verloren en nieuwe gevonden. Mijn ware afkomst ondekt. Ik heb liefde gevonden – maar ook verraad… Toch is er nog zo veel te leren. Ik weet dat Wicca voor het goede én het kwade gebruikt kan worden. Nu nog uitvinden wat goed is en wat kwaad.
Morgan weet nu dat ze heksenbloed heeft. Maar ze weet niet op wie ze kan vertrouwen – alleen op haar magie.

Oeh, deze serie leest zo makkelijk weg! Want vooral als ik ze in een omnibus lees dan verslind ik ze echt zonder probleem. Ze zijn makkelijk te lezen en heel erg spannend. Wat heb je nog meer nodig om eventjes te genieten van een boekenserie. Ik heb niet de moeite genomen om ze eerst allemaal te verzamelen in mijn boekenkast. Daar begin ik gewoon niet aan met boeken die lastig te verkrijgen zijn. En ik ze toch snel wil lezen. Dus vandaar dat ik in zulke gevallen voor de bieb kies.

In dit deel heeft Morgan weer te kampen met een groot aantal problemen, het leven is niet makkelijk voor haar. Arme meid. Cal heeft de benen genomen en Hunter komt juist weer steeds dichterbij. En ja wat moet je dan toch hè? Deze problemen werken het hele boek door. Erg goed gedaan en op een manier dat het niet de hele tijd in de herhaling valt zeg maar. Erg spannend en veel donkere gedeeltes waar we nog meer over te weten komen. Spannend hoe het allemaal verder zal gaan. En dan ga je in een omnibus al snel verder naar het zesde deel!

wicca6Titel: Behekst (deel 6 van Wicca)
Originele titel: Spellbound
Auteur: Cate Tiernan
Uitgever: Boekerij
Verschenen: 2008 (2014 heruitgave)
ISBN:9789022539521

Behekst is alweer het zesde deel van de serie, helaas gaat het maar snel met een serie van allemaal vrij dunne boekjes. Maar genieten doe ik er wel van.

Het is bijna Yule – de meest vreugdevolle tijd van het jaar. Mijn magie is sterk. Mijn vriendschappen worden sterker. Ik zou gelukkig moeten zijn. Maar ik moet een keuze maken. Een keuze die mijn leven voorgoed gaat veranderen. Kan ik wel het juiste pad kiezen?

En zo ben ik beland bij het zesde deel van deze serie. En ik heb nu alweer zin in meer. Morgan is met haar problemen nog niks zat wat ze wordt steeds beter in het zijn van een echte heks. Ondertussen gaat het lekker door tussen Hunter en Morgan en komen er nog een aantal personages om de hoek kijken. De serie zit weer in een soort dipje en er gebeurt niks schokkends of spectaculairs. Al heeft een serie dat af en toe ook wel eens nodig. Je komt vooral veel te weten over de andere personages in deze serie. Zo kun je beter een band opbouwen met hen en kun je je weer vasthouden voor een nieuwe storm aan gebeurtenissen.

Ik vond het op zich wel even lekker, niet zoveel actie. Anders is het te constant en dat is ook niet de bedoeling om het interessant te houden. Erg leuk om het weer eens van een informatieve kant te bekijken deze keer. Opnieuw heb ik echt kunnen genieten van dit deel, ik vond hem even standvast als deel vijf. Dus geef ik ook dit deel de vier sterren. De meer spannende delen, geef ik wat meer sterren.

Ook al is deze natuurlijk niet minder goed door de informatie wat deze geeft. Het boek heeft veel kanten, maar al die kanten maken er wel een compleet verhaal van dat goed is opgebouwd. Je leert meer over Morgan en over wicca zelf. En dan gebeurt er toch altijd weer iets dat je niet verwacht op het einde. Top!