Recensie: Wat heb ik Gedaan? – Amanda Prowse

wathebikgedaanTitel: Wat heb ik gedaan?
Originele titel: What Have I Done?
Auteur: Amanda Prowse
Uitgever: Aerial Media Company B.V.
Genre: roman
ISBN: 9789402600179

En ook dit boek mag ik binnenkort weggeven op deze website van de uitgeverij. Zou deze net zo goed zijn als, ‘Een beetje liefde’? Ik weet het niet, want dit boek staat helemaal los daarvan en ik vond het boek zo leuk dat ik gewoon wil weten hoe dit boek is.

Kathryn is het ultieme voorbeeld van de perfecte echtgenote en moeder. Als je stiekem door de ramen van het gezellige huis gluurt, zie je een gelukkig gezin aan de keukentafel eten. Alle wereldse problemen zijn buitengesloten van deze tafel. Je wordt jaloers als je ze ziet zitten. Maar schijn bedriegt. Kathryn zit gevangen in een vreselijke droom. En ze heeft besloten er iets aan te gaan doen.
Je leeft als lezer erg mee met Kate, en het is op een bepaalde manier origineel en anders dan de meeste andere romantische romans. Amanda Prowse is maatschappijkritisch en ik vind haar verwijzingen naar literatuur (Hamlet, Iliad, Thomas Hardy, Henry Fielding) erg leuk. Een boek dat naar mijn mening best veel vrouwen zal aanspreken.

Ook deze andere roman van Amanda Prowse leest lekker weg, ik heb er heerlijk van genoten. En het is weer een boek die alle elementen bevat om het spannend te maken. Ik dacht dat het zonder Pru Plum iets minder zou gaan zijn. Maar dit boek weet zich goed te bewijzen. Dit boek is niet echt heel grappig zoals ‘Een Beetje Liefde’, maar meer heel indrukwekkend. De gebeurtenissen in dit boek komen levensecht over en het is echt heel intens allemaal. Het lijkt net alsof je er bij wijze van spreke naast staat te kijken. Je blijft niet achter met vragen en er precies de juiste hoeveelheid details. De personages in dit boek waren ook weer heel erg interessant en daardoor ga je echt met ze meeleven. Je gaat door periodes van hun leven. Echt een ontzettend mooi boek. ‘Wat heb ik gedaan?’ is een roman, maar niet standaard. Er gebeuren namelijk ernstige dingen, maar dit maakt het juist een heel goed en origineel boek.