Recensie: Wacht op mij – Gayle Forman

whereshewentTitel: Wacht op mij (deel 2 If I Stay)
Originele titel: Where She Went
Auteur: Gayle Forman
Uitgever: New Book B.V.
ISBN: 9789044329827

Na het lezen van If I Stay en natuurlijk het kijken van de film, waarbij ik bijna niet kon stoppen met huilen. Moest ik gewoon nog wel het tweede deel lezen van If I Stay en wat was het weer mooi. Echt..

Het is twee jaar na het ongeluk dat Mia’s leven in een klap veranderde. Adam en Mia hebben elkaar uit het oog verloren en leiden ieder hun eigen leven. Adam en zijn band zijn inmiddels doorgebroken, maar hij kan de roem niet aan. Aan de vooravond van hun wereldtournee is Adam in New York. Alleen en nerveus komt hij daar onverwachts Mia weer tegen.

Dit tweede boek wordt verteld vanuit het perspectief van Adam, een hele andere beleving. Maar na ongeveer twintig bladzijden zit je er wel in. Mia en Adam hebben geen contact meer, maar je merkt gedurende het lezen dat hij dat niet goed kan accepteren. Hij snapt niet dat hij zomaar gedumpt is. Hij kan Mia gewoon niet uit zijn hoofd zetten, ondanks de aandacht van al het vrouwelijk schoon. Op een avond is hij in New York en komt hij daar Mia weer tegen. Ze zijn eerlijk tegenelkaar en zo kom je beide verhalen te weten. Ik vond dit boek echt een waardige opvolger. Zeer ontroerend en bovendien ook geschikt voor de wat oudere lezer.