Recensie: Voor Altijd Verliefd – Abbi Glines

vooraltijdverliefdTitel: Voor Altijd Verliefd (deel 3 van De Verboden Vrucht)
Originele titel: Forever Too Far
Auteur: Abbi Glines
Genre: erotiek, roman, romantiek
ISBN: 9789045204888

Dit is alweer het derde deel van de spannend erotische serie De Verboden Vrucht. Ik blijf toch altijd nieuwsgierig hoe een serie gaat eindigen, dus de meeste series lees ik dan dus keurig uit. Hoe goed is dat? En handig voor jullie natuurlijk.

Rush had beloofd voor altijd bij haar te blijven Maar beloftes kunnen gebroken worden. In tweestrijd tussen de liefde voor zijn familie en zijn liefde voor Blaire, moet Rush een manier vinden de een te behouden zonder de ander kwijt te raken. Maar helaas is er geen plaats voor beide. Blaire geloofde in haar sprookje, maar het is onmogelijk om in een fantasiewereld te leven. Haar liefde voor Rush en haar wens om een gezin te stichten blijven haar doen geloven dat ze een manier kunnen vinden om het te laten werken. Totdat ze moet beslissen wat het best is voor haar en de baby. Ook al breekt daardoor haar hart. Kunnen ze samen niet een manier bedenken om verliefd te blijven voor altijd?

Ik vroeg me af wat er nog vernieuwend zou zijn na het lezen van deel 2. Abbi Glines moet toch elke keer maar weer wat nieuws verzinnen. Iets wat best knap is. Ik had in dit derde deel verwacht wat meer achter de achtergrond te komen van de personages. Het is echter niet het geval, wat ik erg jammer vond. Het blijft allemaal vrij oppervlakkig en zelfs vind ik dat het wat minder wordt. Een beetje een tegenvaller dus. Blaire is weer een beetje kinderachtig op sommige momenten, zoals in deel 1. Ik vind het echt jammer dat het van best wel een leuk boek (deel 2), naar weer hetzelfde niveau zakt als deel 1. Terwijl je denkt dat Abbi Glines zich meer zal ontwikkelen. Blaire en Rush zijn er dus niet echt op vooruit gegaan als personage in vergelijking tot boek 2 en 1. Het gaat dus net iets te lang door op het zelfde. En weinig vernieuwing in het verhaal kon ik helaas ook niet vinden. Als het twee boeken had geteld, net als The Vincent Boys was het waarschijnlijk een beter plan geweest. Jammer genoeg ben ik niet overtuigd, maar toch blijf ik lichtelijk nieuwsgierig naar deel 4.