Recensie: Vitro – Jessica Khoury

vitroTitel:Vitro (deel 2 Corpus)
Originele titel: Vitro
Auteur: Jessica Khoury
Uitgever: Clavis
ISBN: 9789044821697

Ik was helemaal fan van het eerste deel van Onsterfelijk, dus moest ik ook wel het tweede deel gaan lezen. Ik zag dit deel liggen bij de bieb, dus  ik besloot hem maar gauw mee te nemen. Ik wil natuurlijk weten hoe het verder gaat.

Wat als wetenschap te ver gaat?

Op een afgelegen eiland in de Stille Oceaan hebben wetenschappers het leven gegeven aan embryo’s. Deze wezens – de Vitro’s – beschikken over capaciteiten waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. Maar ze hebben ook een groot gebrek. Sophie Crue is vastbesloten om Skin Island te bezoeken en haar moeder te vinden, een wetenschapper die Sophie jaren geleden heeft achtergelaten. Sophie schakelt charterpiloot Jim Julien in om haar naar het eiland te brengen. Maar eenmaal daar aangekomen, ontdekken Sophie en Jim meer dan ze wilden weten … onder meer de charmante, briljante Vitro Nicholas en de onschuldige Vitro Lux, die als twee druppels water op Sophie lijkt.

Een tropisch avontuur met een huiveringwekkende boodschap.

Het begon al gelijk goed met veel spanning en je knalt er lekker doorheen. Het verhaal is opgedeeld in compacte hoofdstukken en elk hoofdstuk is vanuit een ander gezichtspunt geschreven. Dat heeft wel wat en is totaal niet storend voor het verhaal. Een goed vervolg dat zeker. Je gaat helemaal op in de fantasie van Khoury, ze weet zeker een mooie wereld te scheppen en daar interessante personages in te plaatsen. Sophie wordt wat volwassener in haar doen en laten en dit zorgt ook wel voor de nodige moeilijkheden. Ze komt van alles tegen in haar avontuur, maar ze weet zich overal met kop en schouders uit te slaan. Ik zie uit naar het vervolg!

Beoordeling:★★★★