Recensie: Verwoest Me – Tahereh Mafi

671036Titel: Verwoest Me (deel 1.5 van The Touching Juliette trilogie)
Originele titel: Destroy Me
Auteur: Tahereh Mafi
Uitgever: Blossom Books
Genre: Fantasy, Young Adult, Dystopian
ISBN: 9789020679632

Ik had dit boek ook geleend bij de bibliotheek naast het boek Vrees Me uit de Touching Juliette trilogie. Dit boek is een tussendeel en zit tussen het eerste boek Vrees Me in het tweede boek Breek Me in en wordt verteld vanuit de ogen vanuit een ander persoon in de boeken namelijk Warner. Hij is geobsedeerd door Juliette, hij wil haar hebben.. Ik zal vertellen waar dit tussendeel ongeveer over gaat:

Terug op de basis van Warner, de meedogenloze leider van Sector 45, aan het herstellen van een bijna dodelijke schotwond. Na de ontsnapping van Juliette, Adam en Kenji moet hij er alles aan doen om zijn gezag terug te krijgen en de beginnende opstand onder de bewoners van Sector 45 te onderdrukken. Maar zijn obsessie voor Juliette wordt met de dag groter en het wordt zijn hoogste prioriteit om haar te vinden. Als Warners vader, de opperbevelhebber van Het Herstel, op de basis arriveert om de fouten van zijn zoon te corrigeren, wordt duidelijk dat hij hele andere plannen heeft voor Juliette. Plannen die Warner simpelweg niet kan toestaan.

Dit boek van maar 121 bladzijdes is leuk om tussendoor te gaan lezen. Ik had hem dan ook in één avondje uitgelezen. Ik vind het een erg leuke toevoeging en je ziet dat Warner niet alleen maar slecht denkt. Wat ik wel een klein beetje mis, is dat in zo’n boek erg weinig tot niks wordt verteld over het verleden van Warner. Wel vind ik het leuk om te lezen dat Warner het notitieboekje vindt van Juliette en daarin een soort dagboek vindt, deze stukken tekst staan geheel beschreven. Ook vindt ik het interessant dat je de ontsnapping van een andere kant ziet, want in ‘Vrees Me’ wordt alles verteld vanuit het perspectief van Juliette. Ik kijk uit naar ‘Breek Me’!

Dit boek krijgt van mij een waardering van: 4/5 sterren.