Recensie: Vertel me drie dingen – Julie Buxbaum

Titel: Vertel me drie dingen
Originele titel: Tell Me Three Things
Auteur: Julie Buxbaum
Uitgever: Uitgeverij de Fontein
Verschenen: 2016
ISBN: 9789026139628

Jessie is verhuisd en alles voelt verkeerd: haar nieuwe kakschool, haar nieuwe huis, haar nieuwe stiefmoeder en haar arrogante stiefbroer. En ze mist haar overleden moeder. Dan krijgt Jessie een mail van een jongen die zich Iemand-Niemand noemt. Ze mag alles aan hem vragen: welke meiden ze moet vermijden, wie haar vrienden zouden kunnen worden en waarom ze beter geen vega-burgers uit de kantine kan eten. Al snel wordt Iemand-Niemand Jessies reddingsboei. Maar wie op school is toch deze mysterieuze jongen?

Voorpublicatie – Vertel me drie dingen – Julie Buxbaum

Ik had al eerder een artikeltje geschreven over dit boek toen ik de eerste drie hoofdstukken mocht lezen van het boek. Daar was ik toen erg enthousiast van geworden en ik wou graag verder lezen om er achter te komen wie nou Iemand-Niemand is! Ondanks dat ik wel vond dat het niet echt bepaald aanspreekt is het verhaal wel heel erg boeiend en mooi om te lezen. En dat zou ik ook zo weer doen.

En ik ben er nu aan het eind wel achter gekomen wie het mysterieuze persoon uiteindelijk is. Ze houden het daarom ook spannend tot het laatste moment, om de spanning erin te houden en natuurlijk voor het hele verhaal. Het voelde een beetje als het spel ‘wie is het?’. Ik heb dan ook maar doorgelezen om erachter te komen wie hij is. En ik heb wel even op mijn tanden gebeten hoor, want zo graag wou ik het weten. Ik vond het een mooi boek en ook alles er om heen is erg boeiend. Niet alleen het mysterieuze persoon maakt het goed, maar ook de spanning en sfeer eromheen. Het probleemgeval van Jessie is herkenbaar en daarom leest het ook wel fijn weg! Echt een aanrader voor iedereen die van leuke wegleesboeken houdt maar die toch ook heel goed zijn.

En vooral om er eentje te hebben in het young adult genre die je ook makkelijk weer eens opnieuw zou kunnen gaan lezen is niet verkeerd. De enige reden waarom ik een ster minder geef dan de volle 100% is omdat ik de cover er niet bij vind passen. Het is in mijn ogen saai en verteld meer de boodschap naar een normale roman.