Recensie: Verslingerd – Lisette Jonkman

9200000025901379Titel: Verslingerd (deel 2 Verkikkerd)
Originele titel: Verslingerd
Auteur: Lisette Jonkman
Uitgever: L.S. Amsterdam
Genre: chicklit, roman
ISBN: 9789021809809

Eindelijk kan ik dan beginnen met het boek waar ik al een lange tijd naar uit kijk. Namelijk Verslingerd van Lisette Jonkman, ik heb zo ontzettend genoten van het eerste boek van de Verslingerd serie dat ik het tweede deel gewoon moést lezen. En elke keer dat ik hem wou lenen bij de bieb was hij uigeleend, uiteindelijk heb ik hem maar gereserveerd en was hij binnen enkele dagen beschikbaar in mijn bieb. Ik begon meteen met lezen en kon hem niet meer wegleggen, ik heb dit boek serieus in een dag uitgelezen.

Humoristische roman over een beautyblogger, een huis vol nerds en échte liefde.

Het studentenleven gaat niet over rozen. Lucys relatie met Kikker staat onder druk, omdat hij een duet gaat opnemen met de beroemde zangeres Laura. Maar is haar interesse alleen zakelijk? Ondertussen kampt Lucy met een lichte social media-verslaving en eist haar populaire beautyblog steeds meer tijd en verantwoordelijkheid op. Om de chaos compleet te maken vragen haar vrienden en familie ook nog aandacht met hun problemen. Het wordt hoog tijd om prioriteiten te stellen. Wat is nu eigenlijk écht belangrijk in het leven?

Ik gaf het al eerder aan, toen ik hoorde dat er een vervolg kwam op mijn favoriete chicklit Verkikkerd werd ik helemaal blij. Mijn recensie van Verkikkerd kun je hier terug lezen. Verslingerd gaat weer verder was Verkikkerd was geeindigd, een heerlijk boek over girly-girl Lucy in een huis vol met echte campusnerds. Ik vind de nieuwe personages in dit boek echt stuk voor stuk goed bedacht. En de jaloezie van Lucy op de knappe Laura, die een duet gaat opnemen met Kikker. Lucy heeft nu een beautyblog Beauty by Dixi, die erg goed loopt ook volgt ze een visagiecursus en lees je haar grappige uitingen over de paspoppen waar ze op moet kliederen.

Ik moest meerdere malen hard op lachen door de vele humor dat in dit boek voorkomt. Elk personage heeft echt zijn eigen persoonlijkheid en humor, wat dit boek erg goed maakt. Als je van humor houdt in boeken moet je dit boek gewoon lezen, ook de nerdy dingetjes (ik ben zelf ook best wel een nerd), zoals World of Warcraft en wat er niet meer allemaal in voorkomt is al de moeite waard.

Verslingerd heeft helemaal geen minpunten naar mijn mening en is echt de volle vijf sterren waard. Van mij mag Lisette nog tachtig van zulke geweldige boeken schrijven (hoe meer, hoe beter!).