Recensie: Verraden – P.C. Cast en Kirstin Cast

verradenTitel:Verraden (deel 2 van Het Huis van de Nacht)
Originele titel: Betrayed
Auteur: P.C. Cast en Kirstin Cast
Uitgever: Boekerij
Verschenen: 2010
ISBN: 9789022554333

Ik ben alweer bij het tweede deel beland van Het Huis van de Nacht; Verraden. Ik vond het eerste deel zo leuk om te lezen dat ik gelijk deel twee heb gehaald bij de bieb. En hopelijk hebben ze de volgende keer ook deel drie liggen!

De kersverse vampier Zoey Redbird woont sinds kort in het Huis van de Nacht. Ze heeft de enorme vermogens omarmd die de vampiergodin Nyx haar gegeven heeft, en ze begint te begrijpen wat het betekent om de leider van de Duistere Dochters te zijn, de hoogste elite in het Huis. Dan gebeurt het ondenkbare: menselijke tieners worden vermoord, en alles wijst naar het Huis van de Nacht. De spanning tussen de mensen en vampiers in Tulsa is dan ook te snijden. Zelf raakt Zoey betrokken bij een verboden flirt die haar afleidt van de dreigende crisis.

Geweldig vervolg, van dit boek kon ik me dan ook weinig herinneren moet ik zeggen. Terwijl ik hem wel ooit in het Engels heb gelezen. Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar beter, want dan kan ik het ook niet in de war halen of gaan zitten twijfelen. Je leest het boek zo uit en leest daarom lekker snel weg. Het is dus allemaal net iets anders dan de standaard vampier-verhalen, wat het voor mij echt tof maakt om te gaan lezen. In het eerste deel werd je als het ware welkom geheten tot de wereld van De Huis van de Nacht-wereld. Verraden gaat hier dieper op in en bouwt er echt een verhaal om heen.

Dit deel geeft dus echt meer duidelijkheid en wordt ook echt een verhaal. Verraden houdt qua schrijfstijl ongeveer hetzelfde aan als Verkozen, chicklit-achtig, makkelijk maar toch op voldoende niveau om het voor mijn leeftijd zelfs leuk te houden. Het wordt af en toe zelfs een beetje bloederig, wat ik wel leuk vond. Maar toch is het niet heel erg, waardoor het niet overheerst. Als je van vampier-verhalen houd en van chicklits, dan is dit wel een heel geschikt boek. Het is een beetje een soort van horror-chicklit dus. Een erg leuke combi. Vooral lezen zou ik zeggen. Ik heb zin in Uitverkoren!