Recensie: Verloren Vrouw – Gillian Flynn

verlorenvrouwTitel:Verloren Vrouw (ook bekend onder de naam Donker Hart en Gone Girl)
Originele titel: Gone Girl
Auteur: Gillian Flynn
Uitgever: Boekerij
Genre: thriller, roman
ISBN: 9789022566893

Ik had al langere tijd zin om het boek te lezen achter de succesvolle film, Gone Girl. Ik had eerst mijn twijfels bij het boek, omdat ik er gemengde verhalen over had gehoord. Dus kon ik me niet inhouden om eerst de film te gaan kijken, deze vond ik fantastisch. Dus dan toch maar het boek lezen.

Wie ben je?Wat hebben we elkaar aangedaan?Dat zijn de vragen die Nick Dunne zichzelf stelt op de morgen van zijn vijfde trouwdag, als zijn vrouw Amy plotseling verdwenen is. De politie verdenkt Nick. Amy s vrienden onthullen dat ze bang voor hem was en dingen voor hem verborgen hield. Hij zweert dat het niet waar is. Forensisch onderzoek van zijn computer onthult aparte Google resultaten. Hij zegt dat ze niet van hem zijn. En dan zijn er de verdachte oproepen op zijn mobiele telefoon.Wat is er gebeurd met Nicks mooie, intelligente vrouw?

Ik vond het boek erg goed geschreven, soms wat cryptisch en langdradig. Maar op het einde heeft zich dat allemaal weer ingehaald. Het is makkelijker om er in te komen, omdat ik al wist hoe de personages ongeveer waren in de film. Amy heeft het erg moeilijk en vind het leven niet echt leuk meer. Na 5 jaar te zijn getrouwd verdwijnt Amy ineens. In hun huis zijn sporen te vinden van een worsteling. Heeft Nick dit gedaan? In het begin was het nogal saai, net als de film. Moeilijk om er in te komen, je snapt namelijk niet alles erom heen. Waarbij de dagboek-stukjes, dus wel ontzettend helpen. Het boek brengt je verschillende keren op andere gedachten. Ik vond het echt een tof boek, maar soms een beetje eentonig of langdradig.