Recensie: Verbreken – Lauren DeStefano

9200000011356705Titel: Verbreken (The Chemical Garden trilogie deel 3)
Originele titel: Sever
Auteur: Lauren DeStefano
Uitgever: Van Holkema & Warendorf
Genre: Young Adult, avontuur, fantasy, dystopian
ISBN: 9789047517405

Eindelijk aangekomen bij het laatste deel van deze prachtige trilogie. Stiekem was ik natuurlijk super benieuwd naar dit laatste ontknopende boek, maar ik vind het ook heel jammer dat er dan hierna geen andere delen meer zullen komen. Dat vindt ik altijd het nadeel van een goede serie of trilogie.

Door een mislukte poging van wetenschappers om een perfect menselijk ras te creëren, worden vrouwen niet ouder dan twintig jaar en sterven mannen op hun vijfentwintigste. Met nog een paar jaar te gaan, komt het einde voor Rhine steeds dichterbij. Helemaal nu ze in het ziekenhuis ligt en Vaughn haar nog altijd achterna zit. Samen met Linden en Cecily slaat ze op de vlucht. Nu ze weet dat haar broer nog leeft, zet ze alles op alles om hem te vinden. Zo hoopt ze de antwoorden te krijgen waar ze al zo lang naar op zoek is.
Verbreken is het zinderende slotdeel in de sensationele, futuristische The Chemical Garden-trilogie.

Ik ga natuurlijk niet vertellen hoe dit boek afloopt of andere inhoudelijke dingen, want anders is het niet meer spannend als jij het zelf wilt lezen. Maar in dit deel zet Rhine haar zoektocht naar Rowan voort, ze had in het tweede deel, Vrees al ontdekt waar hij zou kunnen zijn en nu moest ze hem alleen nog vinden. Als Rhine haar tweelingbroer vindt blijkt het echter geen rozengeur en manenschijn te zijn. Er zijn heel wat complotten verweven tussen beide. De grote vraag is nu, is het nog terug te draaien naar hoe het ooit was voordat Rhine twintig jaar wordt? De trilogie heeft een prachtig mooi, sterk afgerond einde. Alle vragen, worden naar mijn opluchting ook beantwoord. Geweldig boek, geweldige trilogie, dus ik zal de personen in dit boek met name Rhine en Cecily ontzettend missen. Maar nieuwe boeken van Lauren DeStefano zal ik zeker weten gaan lezen.