Recensie: Under the Dome (Gevangen) – Stephen King

Auteur: Stephen King
Uitgever: Luitingh
Verschenen: 2009
Genre: Thriller
ISBN: 9789024531257
Koop dit boek op bol.com

‘Under the Dome’ van Stephen King, de thrillerkoning gaat over de gemeente Chester’s Mill die van de een op de andere dag wordt afgesneden door een mysterieuze koepel. Iedereen die op dat moment die zich op dat moment binnen die koepel bevond zit gevangen, niemand kan er in of eruit. Wie of wat in de weg stond wordt gewoonweg door de midden gesneden.

Zodra de machtigste en meest corrupte man in de stad, Jim Rennie beseft dat niemand hem nog kan tegenhouden, vormt hij een groep waarin hij Gestapo-achtige praktijken er op na houdt. Degenen die tegen hem in verzet komen, proberen op iedere manier de koepel open te krijgen, maar het wordt steeds spannender als duidelijk wordt dat de lucht binnen de koepel op begint te raken.

Dit is het eerste Stephen King boek dat ik binnen anderhalve maand heb verslonden, op sommige momenten was het een beetje langdradig, maar dat risico loop je bij een boek van bijna duizend pagina’s. Verder vond ik het een zeer boeiend boek dat op sommige momenten zelfs psychologische nukken kreeg. Stephen weet het voor elkaar te krijgen om een geweldig boek te schrijven dat zich afspeelt op een paar vierkante meter. Dit boek is zeker het lezen waard, zelfs als je nog nooit een boek van King gelezen hebt, dit zette me aan tot meer. Alles is zo goed uitgekiemd de personages, spanningsbogen, plotwendingen en research zijn echt allemaal perfect uitgedacht. De reden dat ik aan dit boek begon was vanwege de serie die ze uitzonden op SBS 6, deze vond ik erg goed dus was ik nieuwsgierig naar het boek.

Waardering die dit boek krijgt: 5/5 sterren. Ben jij het eens met deze waardering of juist niet, zou jij dit boek lezen?