Recensie: Tweedehands Vleugels – Vanessa Gerrits

9200000023507566Titel: Tweedehands Vleugels (deel 1 Vleugels-trilogie)
Originele titel: Tweedehands Vleugels
Auteur: Vanessa Gerrits
Uitgever: Brave New Books
ISBN: 9789402113334

Via Twitter volg ik de auteur van dit boek al een langere tijd, Vanessa heeft ook een blog, namelijk Mijn Brein is een Boekenkast. Ze vroeg laatst op Twitter of er ook nog volgers waren die haar boek Tweedehands Vleugels wouden recenseren, uiteraard leek me dat super tof. Ik was namelijk al langere tijd nieuwsgierig naar haar boek. Eindelijk heb ik het nu gelezen en ik moet zeggen.. dit is echt een geweldig boek!

Max heeft nieuwe vleugels nodig. En als Kraai – een wezen dat deels mens, deels monster en deels machine is – kan dat alleen maar door ze te stelen van een ander gevleugeld wezen. Een Beschermengel bijvoorbeeld. Iemand zoals Lucy. Lucy verliest alles met haar vleugels: haar vrijheid, haar carrière en mogelijk zelfs de ziel van haar Bestemmeling. Maar één veer blijkt genoeg om haar leven terug in handen te krijgen … Elk met een verborgen agenda, sluiten de Engel en de Kraai een ongewone alliantie. Er staan levens, harten en vleugels op het spel. Maar wat win je als je verliest? En is het het waard??

Dit boek is echt heel goed, het verbaasde me gewoon hoe leuk ik het allemaal vond. Het enige wat eventjes wennen was, maar verder niet stoorde was het feit dat het een nogal Vlaams taalgebruik hanteert. Ik heb het boek vrij snel uitgelezen als ik af en toe eens op de hobbelweg in de trein of bus me verveelde. De hoofdpersoon, maar ook Max vond ik echt leuke personages.

En het verhaal over een beschermengel en een kraai, vond ik ook erg origineel ik had namelijk nog niet eerder zoiets gelezen. Ik dacht namelijk eerst dat het een beetje een zoetsappig verhaal zou worden, maar in tegendeel. Het is gewoon erg menselijk allemaal, zonder overdreven stukken ertussen. Ik zag het gehele boek voor me gebeuren, wat ik een erg goed teken vind. Ik moest ook gewoon verder lezen om te weten hoe het afloopt, maar ja dan stopt de trein of bus en moet je eerst uitstappen voordat je weer verder kan lezen.

Kortom een top boek dat van mij wel gewoon in de schappen van de boekhandel mogen liggen, een aanrader! Nu weet ik dat Vanessa werkt aan het volgende deel; Zilveren Vleugels. Ik kijk er ontzettend naar uit! Bedankt Vanessa voor dit recensie-exemplaar.