Recensie: Tulpen aquarelleren

Originele titel: Tulips in Watercolour
Auteur: Fiona Peart
Verschenen: 2016
Genre: creatief
ISBN: 9789045209678

Mensen die willen leren bloemen te schilderen of aquarelleren maar weinig ervaring hebben met tekenen of schilderen, vinden alles wat ze nodig hebben in dit boek.

Ik heb zelf de materialen niet om te aquarelleren ook al leek het me nog zo leuk. Ik zelf schilder alleen met acrylverf, teken of kleur. Het boek bevat van die dunne vellen waardoor je makkelijk kan overtrekken. Vroeger gebruikte ik ook zulk materiaal om te leren tekenen. Maar tegenwoordig heb ik dat gelukkig niet meer nodig. Maar toch is het makkelijk om er bij te hebben in dit boek. De reden waarom ik zelf niet aan aquarelleren doe is omdat ik niet zeker weet of het wel wat voor me is enzo. En aangezien je best wel wat nodig hebt, qua speciaal papier, kwastjes, verf, potloden misschien nog, dan wordt het me toch een wat te groot risico om dat zo eventjes aan te schaffen. Misschien ga ik het ooit nog wel een keer doen en dan kan ik dit boek erbij gebruiken. Materialen worden ook behandeld in dit boek, van welke beter zijn en welke keuze je hebt, etc. Dat is goed dat het wordt verteld al aan het begin van het boek. Een ding is echter wel dat ik dingen zoals tulpen nogal cliché vind om te schilderen. Daarom doe ik zelf vaak dingen die ik mooi vind of leuk vind om te maken. Niet persé bloemen dus of alleen maar landschappen. De overtrekbladen zijn dan ook wel leuk, maar ik zou het leuker vinden om mijn eigen fantasie daar meer bij te gebruiken. En ik neem aan dat je die creativiteit dan ook wel hebt als je gaat schilderen of anders creatief bezig bent.