Recensie: Stad van Hemelse Vlammen – Cassandra Clare

stadvanhemelsevlammenTitel: Stad van Hemelse Vlammen (deel 6 van Kronieken van de Onderwereld)
Originele titel: City of Heavenly Fire
Auteur: Cassandra Clare
Uitgever: Moon
Genre: young adult, avontuur, romantiek
ISBN: 9789044344622

Eindelijk bij het laatste deel aangekomen van de Kronieken van de Onderwereld van Cassandra Clare. Jammer, maar toch ook wel weer blij. Want ik heb er ontzettend van genoten. Echt een top serie. Ik zal proberen deze recensie met zo weinig mogelijk spoilers te schrijven, omdat sommigen dit laatste deel nog niet hebben gelezen.

BETOVEREND EN ONWEERSTAANBAAR SLOTDEEL VAN FENOMENALE FANTASYSERIE

Het gevaar ligt weer op de loer. Clary, Jace, Simon en hun vrienden moeten vechten tegen het grootste kwaad dat ze ooit hebben gezien: Clary’s eigen broer Sebastian. Niets of niemand in deze wereld kan hem verslaan. De enige oplossing lijkt te vinden in de onderwereld, waar nog nooit een schaduwjager is geweest en waarvan niemand ooit is teruggekeerd. Maar Clary, Jace en Simon hebben weinig keus en beginnen aan de gevaarlijke tocht naar de diepste krochten van de onderwereld. Terwijl de wereld om hen heen uit elkaar valt, staan ze voor de moeilijkste opdracht in hun leven…

Ik heb dit boek in het Nederlands op mijn e-reader gelezen, maar man wat is het een pil. Dit boek telt namelijk maar liefst 668 pagina’s, wat een behoorlijk aantal is. Maar toch verveelt het geen moment. Dit verhaal zit weer behoorlijk sterk in elkaar en de personages weten je weer op ieder punt te boeien. Daar is Clare gewoon ontzettend goed in. Dit boek had weer alles om zich te kunnen bewijzen. Humor, ontroerende momenten, maar ook actie. Het eind was iets minder spectaculair dan ik had verwacht, maar desondanks een tof boek. En ik vind het erg jammer dat het nu is afgelopen. Dat is wel een echte bummer, maar ik ga zeker nog wel de Infernal Devices lezen in het nieuwe jaar.  En hopelijk gaat Clare nog meer van dit soort boeken schrijven!