Recensie: Smaragdgroen – Kerstin Gier

smaragdgroenTitel:Smaragdgroen (deel 3 van de Edelsteen-trilogie)
Originele titel: Smaragdgrün
Auteur: Kerstin Gier
Uitgever: Blossom Books
Genre: young adult, romantiek
ISBN: 9789020679397

Helaas ben ik alweer bij het allerlaatste deel van de geweldige Edelsteen-trilogie beland. Ik vond het echt hele toffe boeken en ben daarom best wel een beetje teleurgesteld dat dit het allerlaatste deel is. Maar gelukkig is Silber er ook nog van Kerstin Gier en hopelijk gaat ze nog meer boeken schrijven.

Gwendolyn Shepherd heeft het helemaal gehad. Met het stomme tijdreisgen waarmee ze is opgezadeld en met de geheimzinnigheid van de Wachters. Waarom vertelt niemand haar ooit iets? De reden dat ze per se naar dat verschrikkelijke bal in de achttiende eeuw moet, bijvoorbeeld. En Gideon kan ze al helemaal niet meer luchten of zien. Heeft hij zijn verliefdheid echt alleen gespeeld om de graaf van Saint Germain tevreden te houden? Ze besluit om samen met haar beste vriendin Leslie, de waterspuwergeest Xemerius en haar allang overleden opa op onderzoek uit te gaan. Dan gebeurt er iets waardoor Gwendolyns leven nog een keer op z’n kop wordt gezet. Een confrontatie met de graaf van Saint Germain is onvermijdelijk en Gideon is hierbij onmisbaar. Zullen ze samen het kwaad overwinnen? En zal het gebroken hart van Gwendolyn nog gelijmd kunnen worden?

De serie compleet gezien was echt heel goed en heb er dan ook goed van kunnen genieten. De boeken sluiten bovendien goed aan en je loopt op het einde niet met vragen in je hoofd rond. Gwen is niet helemaal zeker wat Gideon nou allemaal wil en daardoor komen er wat conflicten en spanningen tussen de twee. Wat ook leuk was is dat er in dit deel ook nog nieuwe personages worden geïntroduceerd. Terwijl dat in sommige laatste delen juist niet meer het geval is. Het is echt spannend en leuk allemaal om te lezen. Af en toe wordt je op het verkeerde been gezet wat een soort extra dimensie toevoegt aan de boeken. De Edelsteen-trilogie was zeker het lezen waard. Een super concept waarbij verschillende dingen werden gemixt met geweldige boeken als resultaat.