Recensie: Slechts 5 ingrediënten – Italiaans

slechts5italiaansTitel: Slechts 5 ingrediënten – Italiaans
Originele titel: Just Five – Italian
Genre: culinair
ISBN: 9789045208329

Slechts 5 ingrediënten is een serie boekjes met recepten waar je dus maar 5 ingrediënten voor nodig hebt. Soms staan er wel wat dingen bij die je uit het keukenkastje moet halen, zoals zout en peper. Maar daarvan gaan ze ervan uit dat je ze altijd wel in huis hebt. Dus die tellen ook niet mee.

De recepten in de serie Slechts 5 ingrediënten zijn niet alleen gekozen vanwege hun eenvoud en lekkere smaak, maar ook omdat ze maximaal vijf hoofdingrediënten bevatten. Door deze vijf-ingrediëntenbenadering ontstaat er een grote verzameling snelle, eenvoudig aan te passen gerechten, die niet alleen goedkoop en lekker zijn, maar waarvoor ook weinig boodschappen en voorbereiding nodig zijn. In een oogwenk leer je enkele basisrecepten en ontdek je dat koken een leuk en creatief proces is.

Ik moest eerst even een keuze maken uit de vele lekkere recepten die in dit boekje verzameld zijn. Als ik kookboeken te recenseren krijg ga ik een bepaald recept ook altijd koken. Bij deze werd het dus een pasta met kappertjes en tonijn. Ik heb mijn familieleden laten stemmen wat hun het lekkerste leek en dit recept kwam al snel naar voren. De recepten zijn erg makkelijk te begrijpen en zoals de 5 ingrediënten eigenlijk ook al zeggen, heb je er geen complete toko voor nodig. Dus dat is echt ideaal. En ik vond trouwens ook dat het vrij snel klaar was. We hebben daarom al besloten dat dit recept vaker op tafel wordt geserveerd. En ook op vakantie zal ik deze heerlijke maaltijd nogmaals bereiden.

PicMonkey Collage

Ik ben daarom zeer te spreken over de serie Slechts 5 ingrediënten. Er staan nieuwe recepten in, ideeën om weer eens wat anders op tafel te zetten als normaal. Dus dat is echt heerlijk. Het is perfect omschreven. Ik heb geen foutje gevonden. Bijna overal staat een foto bij, dat is ook zeker een pluspunt. Je hebt er bijna niks voor nodig en je kan toch heerlijk vers eten op tafel zetten. De ingrediënten zijn ook vaak helemaal niet duur. Dus ik zal zeker eens vaker iets maken uit dit boekje!

Beoordeling: ★★