Recensie: Samenzwering – Kelley Armstrong

1001004011825679Titel: Samenzwering (deel 1 van De Darkness Rising-trilogie)
Originele titel: The Gathering
Auteur: Kelley Armstrong
Uitgever: Moon
ISBN: 9789048813346

Ik kwam dit boek toevallig tegen bij de bibliotheek, de schrijfster had ik al eens eerder gehoord maar ik herinnerde me andere covers. Maar de trilogie waar ik aan dacht waren de Darkest Power boeken. Maar deze trilogie heeft ze ook geschreven, het leek me wel leuk dus ik nam hem mee.

Mijn voet bleef ergens aan hangen. Ik probeerde hem los te trekken, maar iets klemde zich rond mijn enkel. Ik ging gillend kopje-onder. Mijn mond vulde zich met water toen het meer zich boven mijn hoofd sloot. Ik vocht, schoppend en om me heen slaand, en graaide naar wat het ook was dat me vasthield. Mijn vingers streken langs iets zachts, en mijn hersens krijsten: Serena!

Maya Delaney woont in het kleine onderzoeksdorpje Salmon Creek en voelt zich sterk verbonden met de natuur. Maar dan beginnen er vreemde dingen voor te vallen in het dorpje. Een jong meisje verdrinkt op mysterieuze wijze in een kalm meer, poema’s verschijnen rond Maya’s huis en haar beste vriend Daniel voelt zich opeens niet op zijn gemak bij bepaalde mensen en dingen. Een van die mensen is Rafe, de nieuwe bad boy van het dorp, die wel heel geïnteresseerd is in een specifiek detail van Maya: haar tatoeage in de vorm van een pootafdruk…

Het begin van dit boek vond ik echt heel erg tof en ook wel een beetje eng, dat Serena ineens onder water verdween en niet meer boven kwam. Dit is echt een binnenkomer voor een boek, naar mijn mening.  Gelukkig blijft Daniel gewoon goed gevriend met Maya, Daniel was de vriend namelijk van Serena. Alles wordt verteld vanuit het persoon Maya, dus ook haar vroegere jaren worden beschreven. Dit is niet saai, maar vult het boek aan en maakt het compleet.

Dit boek geeft gewoon een goed en compleet verhaal en de personages zijn ook gewoon boeiend en interessant. Samenzwering is zeker een aanrader voor mensen die eens een leuk fantasy-boek willen lezen. Ik ga ook zeker nog de volgende delen lezen. En natuurlijk ben ik ook nieuwsgierig geworden naar de Darkest Powers boeken, omdat Armstrong goed schrijft.

bingochallenge icon copy