Recensie: The Predicteds – Christine Seifert

1001004011336091Titel: The Predicteds
Originele titel: The Predicteds
Auteur: Christine Seifert
Uitgever: Sourcebooks Fire
Genre: drama, romantiek
ISBN: 9781402260490

Ik heb dit boek op het boekenfestijn afgelopen juni. Goh, wat heb ik toen een stapel gehaald, maar telkens las ik bibliotheekboeken of ePubs óf kwam er weer een ander boek tussendoor. Maar nu ben ik toch eindelijk begonnen aan The Predicteds, dit boek spreekt me zeker aan. Hij is er alleen in het Engels dat wel, maar hij is niet zo dik en leest makkelijk weg. \

Daphne is the new girl in town and is having trouble fitting in. At least she has Jesse–sort of. He wants to be more than “just friends,” but there’s something he’s not telling her about his past. Something dangerous.

Ik moet zeggen, dat toen ik dit boek kocht ik had verwacht dat het een toffe dystopianroman zou zijn over mensen die langzaam verdwijnen ofzo, omdat dat hen voorbestemd is. Ik heb ook niet de achterkant gelezen toen ik hem voor twee euro in mijn mandje deed. En dat is nu wel gebleken. Het speelt zich namelijk gewoon af in de tegenwoordige tijd en gaat over jongeren die kunnen voorspellen wie het het moeilijk mee krijgen.

Op zich ook een leuk verhaal moet ik zeggen. Het is een heel apart boek, stel dat je ineens kunt voorspellen wat er zal gaan gebeuren met iemands leven. Dat is soms inderdaad best wel eng, als je erover na denkt.

Het programma heet PROFILE en wanneer de school weet wie een negatieve toekomst te wachten staat en wie een slechte, splitsen ze zich op. Daphne en Jesse zijn dus gesplitst en het is streng verboden om met het andere ‘kamp’ om te gaan. Dat is dus echt een ramp voor de twee geliefden. Episch vond ik toch wel het verhaal en het idee erachter, de verboden liefde maakt dat toch weer compleet.

Het boek leest vlot weg, echter had ik wel het idee dat ik af en toe over een bult heen moest dat dan weer niet vlot weg las. Maar goed, het verhaal maakt dat toch weer goed.