Recensie: Onvoorwaardelijk – Colleen Hoover

onvoorwaardelijkTitel: Onvoorwaardelijk
Originele titel: Ugly Love
Auteur: Colleen Hoover
Uitgever: Z&K
Genre: erotiek, romantiek,roman, new adult
ISBN: 9789401905169

Onvoorwaardelijk is het eerste new adult boek die ik lees van uitgeverij Zomer & Keuning. En ja, dat kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan. Want het leek me echt een leuk boek toe. Dus ik besloot heel snel om hem te gaan verslinden, want dat is wel een juiste woordkeuze bij dit exemplaar.

Als Tate haar nieuwe buurman Miles ontmoet weet ze zeker dat het geen liefde op het eerste gezicht is. Zelfs ‘vrienden’ is een groot woord. Het enige wat ze gemeen hebben, is een ongekende wederzijdse aantrekkingskracht. Miles wil geen liefde, Tate heeft geen tijd voor liefde, dus blijft over: seks. Miles heeft wel twee voorwaarden waar Tate zich aan moet houden: geen vragen over het verleden en geen verwachtingen voor de toekomst. Kan Tate dit volhouden? En wat houdt Miles voor haar verborgen?

Ik had dus nog niet eerder wat gelezen van Colleen Hoover, maar Ugly Love (zoals het boek in het Engels heet) stond al wel op mijn to-read lijstje. Het leek me gewoon een ontzettend mooi verhaal. Het gaat dus over een meisje Tate die heeft besloten om bij haar broer in te trekken. Als ze bij het appartement komt ligt er een dronken man op de grond voor de deur. Het blijkt een vriend van haar broer Corbin te zijn. De man is toevallig dronken op dat moment, maar wanneer ze hem op een nuchter moment treft blijkt hij erg knap te zijn en Tate is erg aangetrokken tot hem. Miles, want zo heet de man is erg mysterieus en maakt eigenlijk gelijk duidelijk geen relatie te willen. Hij wil alleen maar seks, maar vindt Tate dit een goed idee?

Onvoorwaardelijk is een spannend boek met uitluikende momenten. Maar het heeft ook emotionele punten en dat was iets wat ik niet had gezocht achter dit boek. Het is een mooi boek die je van de ene verbazing in de andere doet vallen. De hoofdstukken worden verteld vanuit verschillende perspectieven. Van zowel Tate als Miles. Echter zit daar wel een verschil in, de hoofdstukken die om Tate draaien spelen zich in het heden af. En die van Miles zes jaar terug. Soms is dit ietwat verwarrend vind ik, ook al is het wel handig om te weten wat er vooraf gaat aan het verhaal achter Miles. Zo kom je er namelijk ook achter waarom Miles bijvoorbeeld verder niks wil met Tate.

Miles is een personage met een behoorlijke geschiedenis en dit maakt Onvoorwaardelijk een liefdesverhaal die anders is dan anderen. Het boek leest erg vlot door. En soms moest ik wel eens even schakelen in mijn hoofd als het dan weer over een oude Miles ging, maar als je daar eenmaal aangewend bent is het goed. Een erg goed boek dus.

Inderdaad het is opnieuw een eindeloos liefdesverhaal maar door het emotionele verleden van Miles heeft dit boek iets wat anderen niet hebben en wist het me erg te boeien. Miles wil niet dat Tate ook maar iets weet over zijn vroegere leven en wil eigenlijk maar een ding. Tate gaat hier mee akkoord, want zij is namelijk ook niet op zoek naar een relatie. Al blijkt ze later toch gevoelens voor Miles te krijgen. En Miles kon inderdaad soms een vervelend personage zijn, maar door zijn verleden kon je het hem ook niet echt kwalijk nemen. Eigenlijk is het knap van hem dat hij nog zo in het leven staat. Tate is ook een erg leuk personage lief, sympathiek en erg goed van aard. Ze kan hem gewoonweg niet de deur wijzen.

Het is een prachtig boek met een geweldige ontknoping, het is dramatisch, lief en erotisch. Het bevat alles wat je soms even nodig lijkt te hebben.