Recensie: Onsterfelijk – Julie Kagawa

Young-Adult-Julie-Kagawa-OnsterfelijkTitel: Onsterfelijk (deel 1 van Blood of Eden)
Originele titel: The Immortal Rules
Auteur: Julie Kagawa
Uitgever: Harlequin
Genre: Fantasy, young adult
ISBN: 9789034755896

En dan was ik alweer bij de volgende serie gekomen van Julie Kagawa. Bedankt Harlequin voor de gulle gift aan boeken die jullie mij gaven als recensie-exemplaren. Ik was erg nieuwsgierig naar deze nieuwe weg voor Kagawa, aangezien ze nooit over vampieren wou schrijven in het begin. Toch heeft ze het gedaan op aanraden van anderen. En gelukkig ook maar!

Allie doet het onmogelijke: ze sterft om te kunnen overleven.

De zeventienjarige Allie moet zien te overleven in een verwoeste wereld waarin vampiers de macht hebben. Nadat een van haar voedselstrooptochten haar bijna fataal is geworden, laat meestervampier Kanin haar kiezen: sterven of een vampier worden. Ze kiest voor het laatste, en dat brengt weer heel andere problemen met zich mee. Wat het betekent om een vampier te zijn, merkt ze pas echt als ze verliefd wordt op de dappere, loyale – en zéér menselijke – Zeke. Wat zal er gebeuren als hij erachter komt wat ze werkelijk is?

Haar hart mag dan niet meer kloppen, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebroken kan worden…

Goh, wat een ongelooflijk goed boek was dit! Eerst was ik beetje bang, want ik ben groot fan nu van de Iron Fey-serie en dit toch weer iets heel anders. Maar Julie brengt het goed en het is echt spannend. De personages in dit boek vond ik ook goed. De cover van dit boek is ook weer prachtig en het meisje die op de voorkant staat past precies bij het Allie haar beschrijving in het boek. Het is geen voorspelbaar boek, de titel geeft niks prijs over de inhoud maar maakt je juist nieuwsgierig, een groot pluspunt dus. Er zit weer van alles in dit boek zoals actie en romantiek en ook af en toe wat blood-and-gore zoals bloederige scenes waarbij vampiers worden onthoofd. Het einde maakt me nieuwsgierig naar het volgende deel Bloedband!