Recensie: Miss Communicatie – Astrid Harrewijn

Originele titel: Miss Communicatie (deel 1 van de Miss.. serie)
Auteur: Astrid Harrewijn
Uitgever: Luitingh Sijthoff
Verschenen: 2012
Genre: Chicklit, thriller
ISBN:  9789021806365

Ik heb dit boek een keer gekocht bij de boekhandel waar ik hem vond in de budgetbak voor €1,50. Die is van mij dacht ik meteen. De cover spreekt me echt weer ontzettend aan, de titel wekt nieuwsgierigheid en die rondjes of hoe je het ook wilt noemen hebben een speels en vrolijk effect. Nu ik hem eindelijk heb gelezen, wil ik alleen maar meer chicklits lezen. Die heb ik namelijk echt enige tijd gemist.

Journaliste Didi werkt aan een artikel over Twitter, dé kans om zich te bewijzen bij haar hoofdredacteur. Wanneer ze ontdekt dat twee meiden opeens zijn verdwenen uit alle sociale netwerken, ruikt ze een primeur.

Door research gaat ze met haar huisgenoten Lein en Iris naar een Twitterparty in Noordwijk – tegelijk het perfecte excuus om een ouderwets feestje te bouwen. Op de dansvloer loopt Didi de knappe Joep tegen het lijf en ze is op slag verliefd. Maar klopt alles wel aan Joep? Terwijl haar vriendinnen toe zijn aan een nieuwe stap in hun leven, stort Didi zich op haar artikel en ontdekt de schokkende waarheid.

Ik vond het echt een ontzettend leuk boek. Het gaat over journaliste Didi die werkt aan een artikel over Twitter. Via een aantal mensen op Twitter komt ze erachter dat twee meiden zomaar zijn gestopt met Twitteren. Heeft dit een betekenis? Dat wil Didi graag weten, dus gaat ze op onderzoek uit. Ze gaat samen met haar vriendinnen Lein en Iris naar een Twitterparty. Hier komt ze Joep tegen en ze is opslag verliefd, maar is dit niet allemaal wat te rooskleurig? Didi komt door haar onderzoek op verschillende ontdekkingen.

Het is echt een boek waarin je veel te weten komt over de personages en alsof dat nog niet genoeg is zijn er ook nog twee aparte boeken uitgegeven over de vriendinnen, namelijk Miss Match en Miss Verstand waarvan ik ook niet kan wachten om die te lezen. Het is echt een heel leuk verhaal, wat langzaam maar inleidend begint. Het is wel een chicklit, maar op sommige momenten zelfs een thriller door de detective-achtige ondertoon, dit maakt het echt ook spannend om te lezen. Alleen op het einde van het boek dacht ik wel ineens: ‘Whoooo, hoho dit gaat wel erg snel qua tempo.’ Waardoor het lijkt alsof Harrewijn ineens heel veel wil laten gebeuren in korte tijd. Maar al met al vond ik het echt een geweldige chicklit om te lezen en kan ik met recht zeggen dat dit wel een must-read is. Ik ga in ieder geval snel Miss Match en Miss Verstand lezen!