Recensie: Maestra – L.J. Hilton

Originele titel: Maestra
Auteur: L.J. Hilton
Uitgever: The House of Books
Verschenen: 2016
Genre: roman, erotiek
ISBN: 9789044348989

Judith Rashleigh werkt overdag als assistent in een gerenommeerd Londens veilinghuis en om rond te kunnen komen is ze ’s nachts hostess in een chique club in de West End-buurt. Als ze een vervalsing ontdekt, wordt ze bij het veilinghuis ontslagen en vlucht ze met een welwillende en rijke klant van de nachtclub naar de Franse Rivièra. Als ze daar, zich lavend tussen de rich and famous, op de fraudezaak stuit die haar uit Londen heeft doen vluchten, zint ze op zoete wraak…

Ik had op zich veel verwacht van deze roman met erotisch tintje, maar wat toch niet op Vijftig tinten grijs zou lijken. Het was namelijk ook met veel verhaal aangekondigd een kunstzinnig verhaal zelfs. Hoe de combi zou uitpakken vroeg ik mezelf ook af. Maar daarom begon ik dus ook snel aan het verhaal. Maestra heeft ontzettend veel publiciteit gekregen. Momenteel loopt er nog een winactie waarbij je dit boek kan winnen. Doe dus nog snel mee dit kan tot 1 juni 2016.

Maestra bevat wel veel erotiek ben ik achter gekomen. En we weten na het succes van Vijftig tinten, dat erotiek nogal succesvol is bij de vrouwen. Maar aangezien het vertellen van het kunstzinnige verhaal was ik vooral daar nieuwsgierig naar geworden. L.J. Hilton heeft een apart personage neergezet, de eigenzinnige Judith Rashleigh. Ergens is ze namelijk een onopvallende vrouw die zelfs wat onzeker over lijkt te komen, maar aan de andere kant schuilt er blijkbaar dus ook een echte femme fatale in haar. En dat is toch niet iets wat bij haar past. Het lijkt alsof het erotische deel erin is gestopt vanwege het mogelijke succes dat het zou kunnen hebben, maar er is niet gedacht aan de logica daarvan. Daar vind ik het tenminste op lijken. Het verschil is gewoon te groot, want het lijkt opeens een compleet ander personage, wat totaal niet realistisch zou zijn.

Ik vind het gewoon niet geloofwaardig overkomen allemaal. Het kunst verhaal op zich is wel leuk om te lezen en zou ook best leuk zijn geweest zonder al dat erotische gedoe. Maar aangezien dat er toch in zit, vind ik het echt jammer.