Recensie: Lokroep – Amanda Hocking

lokroepTitel:Lokroep (deel 1 van Watersong)
Originele titel: Wake
Auteur: Amanda Hocking
Uitgever: Sijthoff
ISBN: 9789021807379

Toen ik even niet meer wist wat ik allemaal bij de bieb moest gaan halen, ondanks dat ik nog een halve kast vol met ongelezen boeken heb. Kwam Liz van Pluizenbol.nl via Twitter met een tip, Lokroep van Amanda Hocking. Ik moest eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder van dat boek had gehoord. Maar toch leek het me interessant, graag wou ik dit boek dan ook lezen. En gelukkig hadden ze dit boek dan ook bij de bieb.

Welkom in een wereld van adembenemende schoonheid – en vreselijke geheimen.
Toen ze met hem aan het zoenen was, had ze enorme honger gekregen. Zo’n erge honger had ze nog nooit gehad. Deels was het lust, deels was het een echt hongergevoel. Daarom had ze hem gebeten…
Na een feestje aan het strand met drie mysterieuze meisjes wordt de zestienjarige Gemma verward wakker. Er is iets helemaal mis met haar, en ze moet het stoppen. Als de gruwelijke waarheid tot haar doordringt, moet Gemma kiezen tussen haar vertrouwde leventje en een nieuwe wereld vol gevaarlijke geheimen.

Gemma is gek op zwemmen en als het even kan duikt ze zee in. En in het dorp waar Gemma woont wonen al een tijdje een vreemd drietal: Penn, Lexi en Thea. Niemand weet wie ze zijn en wat ze in het dorp doen. Gemma komt de drie op een avond tegen op een feest op het strand en een beetje tegen haar zin in doet ze mee met hen. Maar als ze de volgende ochtend wakker wordt, voelt ze iets anders. Maar kan niet omschrijven wat. Als ze erachter komt wat er aan de hand is, moet ze een keuze maken. In dit boek voel je mysterie bijna tot aan je kruin. Je wilt gewoon weten wie het drietal zijn. En daardoor wordt je gewoon een beetje gekweld. Toch blijken ze aardiger te zijn dan ze lijken.

Ik las dit boek trouwens heel snel weg. Je vergeet eventjes alles om je heen en dit vind ik altijd erg knap van een schrijver. Realisme verwikkeld zich om de fantasie, waardoor het toch realistisch over komt. Romantische momenten zijn er ook, Gemma is namelijk verliefd op haar buurjongen, Alex. Ook haar zus, Harper weet de nodige liefde te bevinden. Ik vond dit echt een tof boek, wat zelfs wel iets korter(!) had gemogen van mij. Omdat het af en toe gewoon te lang duurt en dat zeg ik niet snel. Echt een heel tof boek en bedankt voor de tip Liz. Wil jij mij ook een leestip geven? Volg me dan op Twitter @ElizzaTweet en laat een berichtje achter, ik lees ze echt allemaal ;).