Recensie: How Blogs Work – Stephanie Duval

howblogsworkTitel: How Blogs Work
Originele titel: How Blogs Work
Auteur: Stephanie Duval
Uitgever: Lannoo
Genre: overige
ISBN: 9789401420402

Ik stuitte toevallig op dit boek toen ik hem zag liggen bij de nieuwste boeken in de bibliotheek. Ik griste hem gelijk mee, want wie weet staan er nog wel leuke nieuwe tips in om te gebruiken. Om het even door te lezen kan nooit geen kwaad namelijk.

Hét bloghandboek van topblogster Stephanie Duval. Droom je van een eigen blog? Of wil je de stap zetten van hobbyblogger naar professionele blogger? Dan zet dit boek je op weg. Journaliste Stephanie Duval (www.70percentpure.be) blogt al meer dan tien jaar. Voor dit boek putte ze uit haar eigen ervaring en ging ze te rade bij topbloggers in binnen- en buitenland. Het resultaat is een inspirerend boek vol praktische tips & tricks die je helpen om van je blog een sterk merk te maken.

Ik begon al vrij met dit boek te bladeren, de voorkant van het boek is vrij donker en spreekt mij persoonlijk niet heel erg aan. Maar de titel dan wel weer, dus dat vond ik goed verkozen. Het is vooral voor mensen die willen beginnen met bloggen. En hoe je een goede bereikbaarheid voor artikelen kunt creeëren, volgens de schrijfster. Dit wordt vooral onderbouwd door het gebruik van SEO. Dat gebruik ik al, dus ook niet erg meer van toepassing, maar het is wel leuk om te weten als je er nog niets van weet. Voor de rest wordt er heel erg gefocust op het maken van omzet. En dan vooral met advertenties. Het ontbrak mij in dit boek heel erg aan de plezier van het bloggen. Want beginnen met bloggen begint toch met het plezier beleven aan het schrijven van artikelen en je begint niet te bloggen om geld te verdienen. Ik niet in ieder geval, dan zul je het bovendien ook niet lang volhouden. Bovendien waren er ook nog wat interviews met andere bloggers, die vooral op lifestyle waren gericht. Dan vraag ik me weer af waarom geen andere soorten blogs, er zijn zoveel! Dat brengt wat meer variatie in het boek en dan kun je zien hoe iedereen er weer anders over denkt. Mijn conclusie is dus niet zo geweldig op dit boek. Helaas, want het leek me wel een tof boek.

Beoordeling: ★★