Recensie: Home Alone: het klassieke verhaal geïllustreerd

homealoneTitel: Home Alone: het klassieke verhaal geïllustreerd
Originele titel: Home Alone: The Classic Illustrated Storybook
Auteur: John Hughes, Kim Smith
Uitgever: BBNC
Genre: prentenboek
ISBN: 9789045318899

Home Alone is een begrip. Vooral als je over kerstfilms begint zullen er waarschijnlijk velen zijn die als eerste Home Alone zeggen. En nu is er dus ook een geïllustreerde versie. Een musthave voor iedereen die ermee is opgegroeid of het wil overbrengen aan de kinderen.

In 1990, draaide de film Home Alone voor het eerst in de bioscoop en dat het verhaal ongekend populair blijft bij het publiek bewijst wel dat elk jaar rond kerstmis alle vier de films uitgezonden worden op de Nederlandse televisie. Wereldwijd bracht de film meer dan 447 miljoen dollar op wat hem qua opbrengst de succesvolste live-actionkomedie aller tijden maakt. Nu, 25 jaar later, heeft Kim Smith het verhaal opnieuw vormgegeven als een klassiek kerstverhaal – compleet met stuntelende inbrekers, briljante booby-traps en een kleine jongen genaamd Kevin die gedwongen wordt het voor hemzelf en zijn huis op te nemen tegen twee vasthoudende inbrekers wanneer hij alleen thuis achterblijft als zijn ouders hem vergeten mee te nemen op vakantie. Door een reeks komische avonturen leert Keven lessen over verantwoordelijkheid en over hoe belangrijk familie is. Van dit betoverende prentenboek met meeslepende illustraties kun je jaar na jaar blijven genieten waardoor het zeker een plekje verdient naast alle andere kerstklassiekers.

Ik kan best zeggen dat ik uit het Home Alone tijdperk kom, aangezien ik de films bijna kan dromen en ze ieder jaar wel worden uitgezonden met kerst kan ik er niet meer omheen. En als klap op de vuurpijl wordt nu 25 jaar na de release van de eerste film een geïllustreerde versie uitgebracht. Iets wat ik zeker later aan mijn kinderen zal voorlezen mocht ik die krijgen.

Dit boek bevat het hele verhaal zoals we het kennen in de eerste film. Het ziet er fantastisch uit en bevat vele leuke tekeningen. Kevin ziet er heel schattig uit en de streken die hij uit haalt zijn in dit boek prachtig vormgegeven. Fantastisch.

IMG_20160118_161244 IMG_20160118_161256 IMG_20160118_161303