Recensie: Het verzet – Michelle Gagnon

2014
Genre:
Young adult
ISBN:
9789020679670

Het verzet is het tweede deel van de Project Persefone-serie. Ik vond het eerste deel erg leuk en toen ik deel twee tegen kwam in de bieb besloot ik dat het tijd was om deze toch eens te gaan lezen.

Noa en Peter zijn erachter gekomen dat ze niet op hulp van de FBI hoeven te rekenen in hun strijd tegen megaconcern Pike & Dolan. Samen proberen ze zo veel mogelijk straatkinderen te redden van een gruwelijk lot, maar hun beruchte tegenstander lijkt ze elke keer een stap voor te zijn. En dan worden ze ook nog de dupe van groot verraad… Het verzet is een pageturner die je maar niet kunt wegleggen! Michelle Gagnon is erin geslaagd met dit tweede deel de lezer te belonen voor het geduld, maar houdt tegelijkertijd de spanning vast voor het volgende deel.

Ik vond zoals ik al zei het eerste deel erg leuk en ik wou nog erg veel dingen te weten komen van de serie. Ik besloot dan ook dit tweede deel te gaan lezen. Noa en Peter zijn nu apart van elkaar te lezen als persoon. En dat maakt het op zich wel een andere beleving. Maar het is ook interessant en in dit boek totaal niet verwarrend. Zo kom je meer over hen te weten. Het is een erg spannend boek van begin tot eind en zit erg goed in elkaar, alleen weet ik nog niet op alles het antwoord. Wellicht komt dit nog in het derde deel, maar dat moet ik even aan zien komen. Het boek krijgt wel steeds meer verdieping en het richt zich niet alleen meer op het hacken. Wat het wel leuker maakt om te lezen en niet te eentonig in vergelijking met deel 1.

Er zijn een aantal nieuwe personen toegevoegd in dit boek, maar daar ligt niet de nadruk op. Het is eerder het verder voorstellen van de hoofdpersonen en die dus meer verdieping bieden. Een goed en leuk boek dus. Ik heb zin in deel 3.