Recensie: Het verraad van Natalie Hargrove – Lauren Kate

hetverraadvannathaliehargroveTitel: Het verraad van Natalie Hargrove
Originele titel: The Betrayal of Natalie Hargrove
Auteur: Lauren Kate
Uitgever: van Goor
ISBN: 9789000315857

Ik had dit boekje ooit eens gekocht bij een uitverkoop van een winkel. Toen had ik Fallen al gelezen, daar vond ik toen niks aan. Maar dit boek kostte maar iets van 3 euro, dus ik kon hem ook gewoon niet laten liggen. En nu heb ik hem eindelijk gelezen.

De mooie Natalie Hargrove droomt er al jaren van om in haar laatste schooljaar prom queen te worden. En die kans is groot: ze is populair, charmant en meedogenloos ambitieus. Als haar ex-vriendje Justin Balmer haar perfecte plan dreigt te ruïneren, zet Natalie alles op alles om de controle terug te krijgen. Maar ze maakt een fatale vergissing. Samen met haar vriend Mike bindt ze Justin na een feestje vast aan het hek van de kerk, om Justin onder druk te zetten. Wanneer ze de volgende ochtend naar de kerk terugkeren, is hij dood. Chantage, verborgen verlangens, duistere geheimen en gruwelijke daden. Hoe heeft het zo uit de hand kunnen lopen?

Ja.. dit boek vond ik echt stukken beter. Zo had Fallen van mij ook mogen zijn. Duidelijker, minder zoetsappig, veel problemen. Dit pakte me gewoon meer, ondanks dat hier ook veel romantiek in zat had ik er toch een ander gevoel bij. Het is een compleet andere manier van schrijven, maar wel eentje die mij dus greep. Het houdt je in zijn greep tot het einde en dat is heel sterk in dit boek. Natalie is echt een bitch, om het zo even heel ruig te zeggen. En niemand mag haar eigenlijk. Ik had meteen een hekel aan haar als personage. Dat is dus wel een sterk punt die je kunt bereiken als schrijfster.

Het enige minpuntje dat ik kan ontdekken is dat het hier en daar niet helemaal compleet leek. Ik mistte bijvoorbeeld een aantal antwoorden op vragen in het boek. En die worden echt niet beantwoord. En vooral om het feit dat je weet dat er niet een volgend deel komt is dit wel erg vervelend. Maar voor de rest vond ik het een erg leuk boek om te lezen.