Recensie: Het verhaal van Sky – Joss Stirling

hetverhaalvanskyTitel: Het verhaal van Sky (deel 1 van Soulmates)
Originele titel: Finding Sky
Auteur: Joss Stirling
Uitgever: Blossom Books
ISBN:9789020679113

Dit boek stond al een tijdje op mijn to-be-read lijstje, want het leek me zo’n leuk boek toe. Dus vandaar dat ik hem eindelijk eens uit koos op mijn e-reader.

Sky vindt het helemaal niets dat ze met haar adoptieouders vanuit Londen naar de rustige Amerikaanse Rocky Mountains moet verhuizen. Dat gevoel verandert als ze op haar nieuwe High School de stoere Zed ontmoet. Zed, die nog nooit interesse heeft getoond in een meisje, valt ook voor Sky. Hij noemt haar zijn soulmate en hij zegt dat ze de rest van hun leven samen zullen zijn.
Dit gaat Sky allemaal veel te snel. Ze wil niets weten van het hele soulmategedoe en ook niet van de gaven die ze volgens Zed heeft. Toch kan ze, hoe hard ze het ook probeert, geen afstand van hem nemen. Ze wordt meegesleurd in een wereld vol liefde, geweld, manipulatie en familiegeheimen.

Dit boek is het eerste deel van de Soulmates serie. Het verhaal wordt verteld vanuit de ik-perspectief van Sky. Sky heeft nogal een moeilijke tijd achter de rug, ze heeft een traumatische jeugd gehad. En zoveel plezier was er niet te beleven. Ze is daardoor nogal onzeker en verlegen. Ze vindt het dan ook zeer moeilijk om te geloven dat Zed zo goed bij haar past, haar Soulmate. Dit maakt hun relatie nogal tot een stroef begin. Sky begint Zed toch langzaam te vertrouwen, ook al heeft dit zijn tijd nodig. Soulmates deel 1 gaat vooral naar het zoeken van Sky haar verleden in plaats van het vinden naar de liefde van haar leven. De personages vond ik daardoor ook realistisch overkomen. Het verhaal zelf komt erg langzaam op gang, maar past wel goed bij Sky. Ze is namelijk zelf ook onzeker. Sky leert haar nieuwe omgeving kennen. Als ze thuis is bij hem dan komt het verhaal pas echt op gang. Er zijn namelijk ook Saventen die het verkeerde pad op gaan. Door de gevaarlijke situaties die ze tegenkomen vormt het een spannend geheel. En zo groeien Zed en Sky steeds meer naar elkaar toe. Soulmates: het verhaal van Sky heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt voor deel 2.