Recensie: Het verhaal van Crystal – Joss Stirling

hetverhaalvancrystalTitel: Het verhaal van Crystal (deel 3 van Soulmates)
Originele titel: Seeking Crystal
Auteur: Joss Stirling
Uitgever: Blossom Books
ISBN: 9789020679625

Het verhaal van Crystal is een spannend vervolg van de Soulmates serie. Helaas is dit het laatst vertaalde deel, hierna is namelijk nog een deel Misty Falls. Maar deze is dus niet vertaald. Dus moet ik weer overstappen op een Engelse versie.

De Soulmates-serie is rustig op gang gekomen en krijgt steeds meer bekendheid onder de fans van Blossom Books. Veel lezers van de Edelsteentrilogie stapten over naar deze serie en kunnen niet wachten op het derde deel. Door alle aandacht die wij aan de serie geven, is de vraag naar het boek gegroeid en zal het zeker niet mogen ontbreken in de boekwinkel! Soulmates. Het verhaal van Crystal speelt zich af in het romatische Venetië en in de ondoordringbare Italiaanse Alpen. Ontvoering, ontsnapping, manipulatie en romantiek voeren de boventoon in dit actieverhaal en bieden zo de lezer die van romantiek houdt en de thrillseeker genoeg afwisseling.

In ieder boek draait het weer om een ander personage en het kan zijn dat de personages uit andere delen van de serie er ook in voor komen. Zo gaat dit deel over Diamond en Crystal, ze wonen samen als zussen in Venetië. Vandaar ook het bruggetje op de voorkant van het boek. Het is opnieuw weer zeer wonderlijk hoe de wereld wordt beschreven, alles tot in detail zodat je het meteen voor je ziet opbloeien. Heel goed gedaan. Ook dit deel van de serie was weer erg leuk en ik heb er echt van genoten. Een van mijn favorieten is dit deel toch wel denk ik. Er komen ook weer wat personages bij, zo heb je Xavier een van de zeven boers in het boek. In ieder boek speelt weer een andere jongeman de hoofdrol en stiekem hebben ze allemaal wel wat leuks. Heerlijk hoe ook dit deel weer makkelijk weg las. Het heeft alles, actie, ontvoeringen, romantiek en zwijmelmomentjes. Alles wat ik zoek in een goed fantasyboek. Ik zal zeker snel het vierde deel lezen van deze serie.