Recensie: Het Tweede Enige Echte Mandala Kleurboek

mandalatweeTitel: Het Tweede Enige Echte Mandala Kleurboek
Originele titel: Het Tweede Enige Echte Mandala Kleurboek
Uitgever: BBNC
Genre: kleurboek
ISBN:9789045318240

Ik was helemaal enthousiast over het eerste mandala kleurboek die BBNC uitgevers uitgaf. Dat ik met dit tweede boek mijn lol niet op kon. Toen ik ervan hoorde dat deze ook zou verschijnen sprong ik nog net geen gat in de lucht. Dit boek zit weer vol met leuke priegelplaten, wat super leuk is om te doen.

Mandala’s worden traditioneel gezien als bron van wijsheid en meditatie. Maar het zijn natuurlijk ook prachtige, inspirerende figuren om in te kleuren! Dat heeft het succes van het eerste mandalakleurboek wel bewezen. In Het tweede enige echte mandalakleurboek vind je meer dan 70 schitterende nieuwe mandala’s. Het boek is gemaakt van extra dik papier, waarop met allerlei materialen gekleurd kan worden. Breng jezelf tot rust en bevrijd de creatieveling in jezelf: kleuren is echt voor iedereen.

Er zitten inderdaad meer dan 70 prachtige platen in die je naar je eigen fantasie kunt inkleuren. Ik heb toen ik op vakantie was afgelopen week dan ook lekker zitten kleuren in de avonden. Gewoon omdat het ontspannend werkt. Je bedenkt gewoon wat kleuren die mooi bij elkaar zouden kunnen zijn en je gaat los. Het maakt niet uit hoe je het doet, want als je binnen de lijnen blijft gaat het eigenlijk altijd goed. Ook dit tweede boek heeft weer een ruime keuze aan verschillende platen. Sommigen hebben wat dikkere lijnen en sommigen hele dunne, zodat je heel precies met je stift/potlood moet mikken. Het is maar net waar je op dat moment zin in hebt. Kortom, het tweede mandala kleurboek is weer echt een musthave voor de mandala-liefhebber.

IMG_20150228_203955 IMG_20150228_204005 IMG_20150228_204013 IMG_20150228_204024 IMG_20150228_204042