Recensie: Het spel van Floor – Renee van Amstel

floor2Titel: Het spel van Floor (deel 2 van de Floor-reeks)
Originele titel: Het spel van Floor
Auteur: Renee van Amstel
Genre: erotiek, roman, romantiek
ISBN:9789045207216

Het spel van Floor is het vervolg op De overgave van Floor. En gaat dus weer verder in het verhaal.

Na Rick heeft Floor nooit meer gevonden wat ze werkelijk zocht: een nieuwe liefde die ook in staat was haar verlangen naar overgave te bevredigen. Tijdens de zoveelste opschoning van haar leven, doet ze niet alleen de laatste minnaar weg maar solliciteert ze ook naar een nieuwe baan als marketingmanager bij de glossy WAN! Voor een commercial van dit magazine komt ze in contact met de cameraman Jon. Hij ‘ziet’ (want hij is tenslotte cameraman) wie ze werkelijk is: een mooie, jonge vrouw die hunkert naar overmeestering. Jon is een zeer bedreven BDSM’er, thuis in de Japanse bondagetechniek shibari. Hij wekt opnieuw haar verlangen naar overgave, maar maakt – aanvankelijk – nauwelijks gebruik van haar bereidheid om zich aan hem te onderwerpen. En dan komt Rick weer in beeld.

Ik vond het eerste deel best wel leuk, dus ik was toch wel benieuwd naar het tweede deel uit de reeks. Maar, ik weet niet of ik dat nou een succes kan noemen. Ik heb hem vrij snel uitgelezen, maar ik vond het niet echt boeiend. Het is hier en daar aardig wat onrealistisch moet ik zeggen. De schrijfstijl bevalt me wel, maar het verhaal wordt er niet beter op moet ik zeggen.

Het is eigenlijk altijd wat te makkelijk qua verhaallijn. Floor gaat werken voor een magazine.. ja, dit heb ik ook eerder gelezen. Altijd op de werkvloer in ieder geval. En daar komt een groots artikel in te staan over BDSM. Dat is zo standaard.. En lijkt best veel op 50 tinten grijs. Rick krijgt weer wat kansen en het is allemaal wat overdreven verder. Het is totaal niet meer grappig en heeft een vrij oppervlakkig verhaal. Floor is een saai personage geworden in dit boek wat ik erg jammer vind. Er wordt niet meer veel op haar ingezoomd. Nee, dit boek wist me niet echt te pakken. Jammer maar helaas.

Beoordeling: ★★