Recensie: Het lied van de Sirene – Amanda Hocking

hetliedvandesireneTitel: Het lied van de Sirene (deel 4 van de Watersong-serie)
Originele titel: Elegy
Auteur: Amanda Hocking
Uitgever: Luitingh-Sijthoff
Genre: roman, young adult
ISBN: 9789021808369

Eindelijk het laatste deel van deze spannende en leuke serie. Maar eigenlijk vind ik het ook weer heel erg jammer aangezien het nu ook echt afgelopen is, huilie huilie. Want nu kan ik niet meer verder genieten. Maar ja aan alles komt een eind dus dan zoek ik weer een nieuwe leuke serie.

Een eeuwenoude vloek heeft Gemma beroofd van alles wat haar lief is: haar vrienden, familie en de jongen op wie ze verliefd is. Nu ze eindelijk het oude document heeft dat de vloek kan verbreken, heeft ze de kans om haar oude leven terug te krijgen. Ze hoeft alleen het document te vernietigen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De rollen zijn beschermd door magie en lijken onverwoestbaar.

Gemma’s wanhopige zoektocht leidt haar naar de enige die kan helpen: de onsterfelijke die de vloek al die duizenden jaren geleden heeft uitgesproken.

Hij knalt weer lekker verder qua tempo, want ook dit deel gaat weer lekker snel van start en houdt aardig dat tempo aan. Ik wou zo graag weten hoe alle avonturen van Gemma zouden aflopen. Ik heb echt genoten van deze serie, ze waren dan wel niet allemaal even sterk, maar als geheel vond ik het erg leuk. En kun je er heel wat uurtjes mee vullen qua leesplezier. Dit deel heeft de serie voor mij goed weten af te sluiten en ik vond het erg leuk dat het gewoon eens een dwarse vier boeken waren in plaats van drie of juist veel meer. Het boek mist op sommige punten wel wat verdieping, maar dit heeft de rest van de serie eigenlijk ook, al is dat niet echt een ramp. Hocking schrijft vlot, zodat je snel achter de ontwikkeling van Gemma komt. Super leuk en een goed einde. Een aanrader is de gehele boekenserie van Watersong.

het