Recensie: Het leven van Phoenix – Joss Stirling

soulmates2Titel: Het leven van Phoenix (deel 2 van Soulmates)
Originele titel: Stealing Phoenix
Auteur: Joss Stirling
Uitgever: Blossom Books
ISBN: 9789020679137

Het eerste deel vond ik al heel erg leuk van de Soulmates serie, dus ik moest natuurlijk ook verder lezen.

Het verhaal van Phoenix is het tweede deel uit de spannende serie Soulmates. Phoenix is opgegroeid in een gesloten gemeenschap. Ze vindt haar leven verschrikkelijk, maar ze is bang voor de leider en staat er helemaal alleen voor. Totdat ze er op een dag op uit wordt gestuurd om te stelen van Yves Benedict. Haar gave, die ze altijd heeft gebruikt als ze zakken rolt, blijkt op de een of andere manier geen effect op hem te hebben. Waarom lijkt het alsof hij dwars door haar heen kan kijken? Het maakt Phoenix doodsbang, want het enige waarop ze altijd kon vertrouwen laat haar nu in de steek.

Een erg leuk concept heeft dit boek. Het gaat namelijk tussen twee jongens een good-boy en een bad-boy. En dan Phoenix ze heeft een moeilijke jeugd gehad en heeft totaal geen betrouwbare familie. Wat moet je dan? Ze komt op het verkeerde pad terecht en steelt. Maar ze houdt de gestolen goederen niet voor haarzelf, maar geeft het aan anderen zodat zij ergens kan slapen. Het is wat ongebruikelijk, maar ze weet inmiddels niet beter. Het is een aparte manier van overleven, maar het bevalt haar wel. Op een gegeven moment moet ze stelen van Yves en zo begint hun relatie te groeien.

Het is leuk hoe deze serie is geschreven. Sky komt er namelijk ook weer in voor en de Benedict-broers. Het boek wordt wel opgepakt vanaf het eerste deel, maar dan wel uit een ander perspectief. Dit vind ik wel een leuke switch en pakt goed uit voor deze serie. Phoenix staat namelijk in contact met de mensen die door de Benedicts in de gevangenis moesten. En het leest ook weer lekker weg. Je merkt dat deel 1 meer een introductie was tot het geheel, maar dit was een erg goed vervolg. Ik verheug me op het volgende deel.