Recensie: Het Enige Echte Enorme Kleurboek voor Volwassenen

kleurboekenormTitel: Het Enige Echte Enorme Kleurboek voor Volwassenen
Originele titel: Het Enige Echte Enorme Kleurboek voor Volwassenen
Uitgever: BBNC
Genre: kleurboek
ISBN:9789045317786

Het Enige Echte Enorme Kleurboek voor Volwassenen is echt enorm. Ik schrok er serieus wel even van toen deze joekel bij de deur werd afgegeven. En toen ik hem uitpakte en even van alle kanten bekeek schrok ik best wel, wow wat een apparaat. Hij past niet eens normaal op mijn plank met alle andere kleurboeken, dus heb ik hem maar boven op een aantal boeken gelegd in de boekenkast.

Van de wereldwijde kleurboekentrend is het einde nog lang niet in zicht! Om het succes te vieren en onze kleurboekenfans iets speciaals aan te bieden, brengt BBNC dit voorjaar Het enige echte enorme kleurboek voor volwassenen uit. Dit kleurboek is, what’s in a name, E-N-O-R-M. De platen zijn, op verzoek van vele kleurboekenfans, uitneembaar, en dus heel geschikt om in te lijsten en op te hangen.
Het enige echte enorme kleurboek bevat 30 kleurplaten op posterformaat. Het is een verzameling nieuwe kleurplaten Extra groot, dus goed voor extra lang kleurplezier. Wees creatief en kleur je eigen kunstwerk!

Met dit kleurboek heeft uitgeverij BBNC weer een goede zet begaan. De kleurhype is namelijk nog lang niet voorbij en mensen halen de boeken als warme broodjes uit de winkel en gelijk hebben ze natuurlijk, want kleuren is ook hartstikke leuk. Maar nu de platen in het boek. Deze zijn natuurlijk ook heel groot, maar wat heel handig bedacht is bij BBNC is dat deze platen uitneembaar zijn. Met een kartelrandje kun je voorzichtig de platen eruit halen en bijvoorbeeld inlijsten als ze klaar zijn. Toch vind ik persoonlijk dat er te weinig platen in zitten met veel detail. De meesten zijn namelijk wel heel groot, maar hebben ook hele grote vlakken. Dan ben je natuurlijk ook wel even bezig met een plaat, zelfs die met grote vlakken. Maar voor de echte die-hards is er een schaars aanbod aan ingewikkelde platen in deze editie. Het papier is stevig en slechts aan een kant bedrukt, wat ook wel mooi is. Hieronder zie je wat foto´s van het boek. Ter vergelijking van de grote van het boek heb ik er een standaard balpen naast gelegd.

IMG_20150219_230808 IMG_20150219_230820 IMG_20150219_230832 IMG_20150219_230847