Recensie: Hemel – Alexandra Adornetto

Verschenen:
2013
Genre:
Young adult
ISBN:
9789048826933

Hemel is alweer het derde deel van de spannende Halo reeks en daarmee dus ook de laatste jammer genoeg. Deze boekenreeks behoort vanaf nu tot de beste van dit jaar tot nu toe. En dat zeg ik niet zomaar, maar ik ben echt oprecht zeer enthousiast over de Halo-trilogie. En ik hoop dat Unieboek | Het Spectrum zo geweldig is om deze boeken opnieuw uit te geven, want ze zijn echt geweldig. Ze zijn bijna niet meer te verkrijgen in het Nederlands en ik hoop dat daar ooit verandering in zal komen.

Bethany en Xavier hebben hun tijd in de hel overleefd, maar hun verboden liefde zal nog meer tests moeten doorstaan. Ze besluiten alle goede raad te negeren en te trouwen. Hoewel ze het geheim proberen te houden voor Bethany’s broer en zus komen die twee er al snel genoeg achter – en met hen nog veel angstaanjagender engelen. Bethany en Xavier worden op de hielen gezeten door de Zeven, een militaire engelenorde die koste wat het kost de balans in het universum wil bewaren. Nu hebben ze maar één doel: Bethany moet terug naar de hemel, en Gabriel en Ivy moeten hun rebellie met de dood bekopen. De prijs die Bethany moet betalen voor haar vrijheid is hoger dan ze zich ooit had kunnen voorstellen, maar als ze overleeft, heeft ze voor eens en voor altijd bewezen dat er niets sterker is dan de kracht van de liefde…

Ook dit deel gaat er niet rustig aan toe. Bethany en Xavier zijn ontsnapt uit de hel en moeten nu nog meer tests doorstaan. Ze willen gaan trouwen, maar moeten ineens vluchten. Hun vrienden Gabriël en Ivy helpen zich suf om hen te redden, maar zelfs dat is erg moeilijk. Ook dit derde deel heb ik binnen no-time verslonden. Het is niet te geloven wat deze serie bij je los kan brengen, ik ben er echt enthousiast over. Het heeft overal net genoeg van romantiek, spanning, fantasy-gehalte, etc. Hier en daar is dit boek echt merkbaar als slotdeel, al probeert Alexandra het wel luchtig te houden door hier en daar nog een grapje in te voegen. Dit maakt het allemaal wat losser.

En dat was alweer het einde van een prachtige serie, die ik misschien ook nog wel ga aanschaffen in het Engels om het te kunnen herlezen en mijn favoriete boeken in de kast te hebben staan. Want ze waren echt fantastisch. Dus ik raad je het ook echt aan.