Recensie: Halo – Alexandra Adornetto

haloTitel: Halo (deel 1 van Halo)
Originele titel: Halo
Auteur: Alexandra Adornetto
Uitgever: Boekerij
Genre: young adult, fantasy, romantiek
ISBN: 9789022558331

Halo is een boek die ik al heel lang wou lezen. De cover alleen al ziet er prachtig en veel belovend uit. Ik kon dan ook niet wachten om te beginnen met dit boek. Het heeft even op zich laten wachten, maar uiteindelijk ben ik toch begonnen met dit boek, yes!

Venus Cove is niet meer dan een slaperig stadje. Daar komt verandering in wanneer vanuit de hemel drie engelen naar het stadje worden gestuurd: Gabriel, de krijger, Ivy, de heler, en Bethany, de tiener. Zo onopvallend mogelijk maakt het drietal zich op voor een strijd tegen het Kwaad. Om zo min mogelijk op te vallen, proberen de engelen zich als een gewoon gezin voor te doen. Bethany gaat naar de plaatselijke middelbare school, wordt verliefd en begint tegen alle regels van de hemel in een relatie. Maar al snel blijken de drie engelen niet de enige bovennatuurlijke elementen in Venus Cove te zijn. De komst van een uiterst charmante, verleidelijke en bovenal dodelijk gevaarlijke jongen bedreigt het voortbestaan van de wereld en de engelen moeten al hun krachten bundelen om hem te bestrijden. Bethany kunnen ze daarbij niet missen, en de jonge engel zal moeten kiezen tussen de liefde en haar missie.

Ow wauw, als je dit boek nog niet heb gelezen ga het doen.. Echt ik heb er zo van genoten en kan zeggen dat deze sowieso in de top 10 van 2015 verschijnt eind dit jaar. Ik heb hem echt aan een stuk door gelezen. Ik heb hem van de bieb geleend, omdat ik wist dat de Nederlandse edities vrij moeilijk verkrijgbaar zijn. Boekerij moet ze eigenlijk weer gaan herdrukken vind ik. Het zijn namelijk fantastische boeken. De flaptekst vond ik ook al geweldig klinken, dus ik was gelijk om. En mede door de recensies die ik al van dit boek had gelezen moest het er een keer van komen. De romantiek die in dit boek voorkomt is prachtig beschreven en werkelijk magisch. Ik denk echt dat ik dit boek nogmaals zal gaan lezen. Een echte aanrader voor iedereen die van fantasy, young adult, romantiek, etc houdt. Er is eigenlijk geen reden om Halo niet te lezen. Hij is perfect, leest vlot en is prachtig verwoord.

Beoordeling: ★★★★★ (★★★ als het kan!)