Recensie: Hades – Alexandra Adornetto

Verschenen:
2012
Genre:
Young adult
ISBN:
9789022558737

Na het lezen van Halo, moest ik de rest ook lezen. Het is namelijk zo dat ik door het lezen van dat boek kan zeggen dat Halo in de top 10 van 2015 komt te staan, no matter what. En wat ik super jammer vind is dat dit deel eigenlijk nergens meer te krijgen is. Ik heb hem dan ook geleend van de bieb. Zat eerst te denken om de collectie in het Engels aan te schaffen, maar toen twijfelde ik nog over de boeken. Omdat ik niet wist dat ze leuk zijn of niet.

Bethany was als engel naar de aarde gezonden om deze te beschermen tegen het kwaad. Als een baksteen vallen voor een gewoon mens was nooit de bedoeling geweest. De liefde die ze voelt voor haar vriendje, Xavier, is onverwoestbaar. Toch weerhoudt dit Bethany er niet van om een fataal ritje op de motor te maken, en ze komt in de hel terecht. Daar doet demon Jake Beth een voorstel dat haar terugkeer naar de aarde garandeert. Het enige wat hij van haar vraagt is dat ze haar leven op het spel zet. En ook dat van iedereen van wie ze houdt… Terwijl engelen en demonen elkaar bestrijden, wordt de kracht van liefde op de proef gesteld in dit wervelende vervolg op Halo.

Hades gaat weer verder waar Halo is gestopt en dat betekent maar één ding! Spanning en drama! Heerlijk en dit boek leest dan ook weer weg als een trein. Ik was al lyrisch over deel 1 zoals jullie misschien weten, dus daarom was ik heel nieuwsgierig naar het volgende deel, Hades. Dit boek is weer boordevol leuke dingen en spannende taferelen. Ik weet niet of ik dit boek nog beter vind dan het eerste deel, maar vergelijkbaar vond ik het wel. Het is ook nog wel eens zo dat een serie boeken zijn kracht verliest na een boek, maar dat is met dit boek totaal niet het geval. Het wordt er af en toe ook nog sterker van ook. Er gebeurt in Hades nog meer dan in Halo, wat ik erg tof vond. Hoe meer actie hoe beter en zeker onderbouwd met een sterk verhaal. Dit boek is ook wat origineler hier en daar dan de voorganger, dus in alle opzichten wel iets beter zelfs. Terwijl ik die al helemaal het einde vond. De personages zijn ook wat duidelijker beschreven in het tweede deel, zo kom je meer over ze te weten. En Bethany maakt duidelijk meer ontwikkeling door. Zeer spannend en ik heb er heel erg van genoten, dus ging ik snel door met deel 3.