Recensie: Geketend – Emma Chase

geketendTitel: Geketend (deel 4 van Gebonden)
Originele titel: Tied
Auteur: Emma Chase
Uitgever: Karakter
Genre: erotiek, romantisch, roman
ISBN: 9789045208244

Geketend is het vierde en laatste deel van de Gebonden-reeks van Emma Chase. Deze schrijfster kan echt geweldige verhalen neerzetten en hebben ook nog eens echt een betekenis. Bij veel erotische romans vind ik dit nog wel eens ontbreken en is het maar op een ding gericht. Chase verzint er ook nog een brij omheen, zodat we ook echt weten hoe en waarom de personages zo doen.

In de vierde roman van New York Times-bestsellerauteur Emma Chase kunnen Drew en Kate niet wachten om elkaar het ja-woord te geven. Als ze de festiviteiten in aanloop naar de bruiloft heelhuids doorkomen tenminste. Ik heb nooit van mijn leven gedacht dat ik ooit zou trouwen. Maar Kate heeft het onmogelijke voor elkaar gekregen, ze heeft me doen veranderen. Ik denk dat we het erover eens zijn dat ik daarvoor al een geweldige vent was, maar nu ben ik het helemaal. De weg die we hebben moeten afleggen was er niet een geplaveid met rozengeur en maneschijn; foutjes en misverstanden genoeg om een Griekse tragedie mee te vullen. Maar Kate en ik hebben ons er dankzij onze onuitputtelijke passie, grenzeloze bewondering en eeuwige liefde heelhuids doorheen geslagen. Dat gezegd hebbende, er waren een aantal onverwachte gebeurtenissen in Las Vegas afgelopen weekend die voor problemen hadden kunnen zorgen. Het was in wezen… mijn laatste test.

Maar toch was ook wel weer benieuwd hoe deze reeks me zolang kan vasthouden. Aangezien er veel herhaling zou kunnen zijn. Drew komt over als de soort van ideale man, tenminste dat wordt zo neergezet. Hij is knap, rijk en heeft alles wat zijn hartje begeert. Hij houdt van zichzelf en vrouwen weet hij om zijn vinger te winden. En daar is hij zichzelf maar al te goed bewust van. Chase wil met Drew naar mijn idee een beetje het badboy karakter neerzetten. En op zich lukt dat wel aardig, alleen leer je Drew wel steeds meer kennen door de boeken heen.

In het begin had ik er nog wel een zwak voor, maar nu wordt het een beetje een arrogant ventje. Hij is teveel met zichzelf ingenomen en heeft het ook constant over zichzelf hoe geweldig hij wel niet is. En ik merk dat er in dit boek nog meer op werd benadrukt dan het voorgaande deel. En daar gaat toch al wel een ster naar beneden helaas. Voorgaande delen waren naar mijn mening veel beter en zaten sterker in elkaar.

Bij dit deel had ik het idee: ‘Oh, laat ik nog een boek schrijven. Maar eigenlijk heb ik geen idee waarover.’ Drew trekt helemaal aan het einde een beetje bij in zijn doen en laten, maar wel op het laatste moment. En voor een laatste deel vond ik het niet echt een goed einde hebben. Er zou zo nog eentje kunnen komen. Wat ik wel heel leuk vind aan deze boekenreeks is de hoeveelheid humor. En de verhaallijn in de overige boeken, maar daar gaat deze recensie helaas niet over.