Recensie: Gebonden – Emma Chase

9200000025876788Titel: Gebonden
Originele titel: Tangled
Auteur: Emma Chase
Uitgever: Karakter
Genre: erotiek, roman, romantiek
ISBN: 9789045207865

Na voor de eerste keer een erotisch getint boek te hebben gelezen, namelijk ‘De Overgave van Floor’ ging ik er nog eentje lezen. Namelijk Gebonden door Emma Chase, deze leek me leuker ik weet niet waarom, maar hij trok meer mijn aandacht. Bedankt Karakter uitgevers voor het sturen van dit recensie-exemplaar!

Drew Evans is knap en zelfverzekerd, hij maakt dagelijks miljoenendeals en hij windt de mooiste vrouwen van New York met zijn glimlach om zijn vinger. De vraag is waarom hij zich dan al zeven dagen, diep ongelukkig en gedeprimeerd, opgesloten heeft in zijn appartement. Hij zegt dat hij griep heeft. Maar wij weten wel beter.

Kate Brooks is briljant, beeldschoon en ambitieus. Als ze aangenomen wordt als partner bij de investeringsbank van Drews vader, wordt Drews flamboyante leventje volledig overhoop gegooid. Ze blijkt een geduchte en verontrustende concurrent op de werkvloer. Het feit dat hij zich tot haar aangetrokken voelt, leidt alleen maar af, maar dat ze niet ingaat op zijn avances vindt hij nog het meest frustrerend.

Dit was duidelijk weer eens wat anders, dit boek is namelijk geschreven vanuit het perspectief van een man. Dus wordt alles ook heel anders beleefd, dit vond ik wel wat hebben. Het was trouwens ook geen boek waar SM in voorkwam, dat vond ik ook wel prima. Wel was het een cliché met een man die elke vrouw om de vinger kan winden die hij wilt. Maar het wel een twist, dat is een groot pluspunt vond.

Kate is een nogal koppige dame, waar Drew dan ook goed zijn best voor moet doen. Het is een keertje zo, dat de vrouw in een erotische roman zich niet alles laat wijsmaken en alles met zich laat doen. Ik vind dit echt wel een goed boek en ben benieuwd naar de andere boeken van Emma Chase, ze volgt me nu zelfs op Twitter (whoo!). Hopelijk komt Karakter uitgevers dan ook snel met een vervolg!