Recensie: Ethiek voor Dummies

Originele titel: Ethics for Dummies
Auteur: Christopher Panza, Adam Potthast
Uitgever: BBNC
Verschenen: 2010
Genre: overige
ISBN:9789043021449

Ethiek, daar ben ik veel mee bezig tijdens mijn opleiding verpleegkunde. En toen ik in de catalogus van BBNC dit boek zag staan, sprak het me meteen aan. Het is al een wat oudere titel, maar nog heel actueel qua inhoud. Een super interessant boek.

Ontdek de principes van de ethiek en hoe je ze in het dagelijks leven toepast. Wat is het verschil tussen goed en fout? Weet je wie John Stuart Mill en Thomas Hobbes zijn? Deze handige gids laat je snel en effectief kennismaken met de eeuwenoude studie van de ethische filosofie! In heldere taal krijg je uitgebreide uitleg over ethiek, over de geschriften en theorieën van grote denkers en nog veel meer.

Christopher Panza is docent filosofie aan Drury University, Missouri, Verenigde Staten. Adam Potthast is wetenschappelijk medewerker filosofie aan de Missouri University of Science and Technology, Verenigde Staten.

Dit boek telt 350 best wel grote pagina’s vol met dingen over ethiek. Super interessant, want dit onderwerp wist me altijd al aan te spreken. In dit boek hebben de schrijvers voor een mooi verhaal gezorgd over ethiek, hoe het begon, waarom het er is en wat het allemaal voor invloed kan hebben. Dit boek heeft me echt wel geholpen om bepaalde denkwijzen toch te kunnen begrijpen. Want bij ethiek heeft iedereen zijn eigen dingetje, iedereen zijn eigen denkwijze en morele opvattingen. Je krijgt in dit boek een soort filosofische kijk op bepaalde kwesties en denkwijzen. Het is ook geen heel moeilijk boek, wat me sowieso handig lijkt bij een ‘Voor Dummies’ titel. Een leuk en informatief boek over moeilijke dingen wat niet moeilijk gebracht wordt. Complimenten voor de schrijvers.