Recensie: Enders – Lissa Price

9200000015354786Titel: Enders (deel 2 van Starters)
Originele titel: Enders
Auteur: Lissa Price
Uitgever: Van Holkema & Warendorf
Genre: young adult, dystopian, thriller, science fiction
ISBN: 9789000310463

Ik was helemaal fan toen ik het eerste deel van de Starters-reeks had gelezen. Starters was echt een heel tof boek, en nu kon ik eindelijk deel 2 gaan lezen. Daar keek ik ook alweer een tijdje naar uit. Als je van science-fiction houdt en rare taferelen rondom mensen in de toekomst, dan raad ik je zeker aan deze boeken te gaan lezen. Ik heb er in ieder geval erg van genoten.

Nu de Bodybank is vernietigd hoeft Callie haar lichaam niet meer aan Enders te verhuren.

Alleen merkt ze al snel dat de Ouweheer nog steeds controle over haar heeft. De enige manier om voorgoed van hem af te zijn is door de chip in haar hoofd weg te laten halen. Maar als ze dat doet legt ze definitief het zwijgen op aan de stem die ze in haar hoofd hoort. En die zou wel eens van haar overleden vader kunnen zijn. Zal ze ooit nog vrij zijn?

Nu heb ik in maart Starters gelezen, dus we zijn alweer een paar maanden verder. Maar het verhaal zit nog wel goed in mijn hoofd dus dat scheelt. Enders is echt een super tof en waardig vervolg van Starters. De spanning is zeer goed opgebouwd vanaf het begin al. De personages was ik dan al wel bekend mee, maar ze blijven tof om over te lezen. Vooral Callie is mijn favoriet. De setting is ook weer goed beschreven, alleen had het nog wel iets gedetailleerde gemogen van mij.
Toch mis ik iets in Enders dat ik in Starters wel had en daarmee bedoel ik de wisselende mening in Enders.. Dit is me net iets te veel van het goede, iedereen is tegen Callie.. of nee, toch maar niet. Dit gewissel is gewoon vervelend en had er van mij niet in gehoeven. Sterk vindt ik wel de boodschap van vertrouwen dat dit boek met zich mee brengt. Alles heeft wel een reden, maar het wordt gewoon een te grote wirwar. Desondanks heb ik toch heel erg van dit boek genoten. Ik wil toch even zeggen dat ik echt heel positief ben over de originaliteit van dit verhaal, echt complimenten voor Price. Allemaal lichamen overnemen enzo, dat is toch echt een super tof verhaal en ook wel een beetje creepy.