Recensie: Elke dag een zin

elkedageenzinTitel: Elke dag een zin – Een dagboek voor vijf jaar
Originele titel: Elke dag een zin – Een dagboek voor vijf jaar
Uitgever: BBNC
Genre: overig
ISBN: 9789045318103

Ik heb al meerdere malen een dagboek proberen bij te houden. Maar vaak moet je er best wel veel inzetten. Of ik vond het niet in de juiste vorm. Er zijn maar weinig plekken waar je nog een dagboek kan kopen. Of je moet het zelf in elkaar flansen. Deze manier bevalt me wel.

Talloze mensen willen graag een dagboek bijhouden, maar wie heeft er nu nog tijd om eindeloze verhalen te schrijven? Aan het verkoopsucces van de ‘Elke dag een vraag’-boeken te zien, is er een grote behoefte aan onze slimme dagboeken: geen lange verslagen, maar een kort stukje tekst per dag, en dat vijf jaar lang! Zo wordt het bijhouden van een dagboek wel heel eenvoudig en superleuk, want je ziet jezelf door de constructie van het boek veranderen gedurende vijf jaar. ‘Elke dag een zin’ daagt je uit om vijf jaar lang, iedere dag opnieuw, je dag te beschrijven in één zin. Schrijf op wat je die dag dacht, vond, deed, voelde, wat je zag, proefde, hoorde, waar je was of wat je weggaf of kocht! Zo heb je een prachtig verslag van je leven en weet je jaren later nog precies wat je dagelijks bezighield. Want één zin zegt meer dan duizend woorden!

Ik hou dit boekje nu al een tijdje bij en het gaat erg goed. Want ik doe het nog steeds! Vijf jaar klonk me eerst heel erg veel in de oren. Maar na het neerleggen op mijn nachtkastje doe ik het nu al twee maanden onafgebroken. Dus het gaat heel goed. Ik schrijf op wat ik die dag heb gedaan. En af en toe plak ik er ook wat bij zoals een bioscoopkaartje of een foldertje. Je hoeft maar één zin te schrijven, maar meestal maak ik er een klein verhaaltje van. Maar ik vind dat je het op je eigen manier mag doen. Het is een erg leuke hobby. En ik ben dit van plan die vijf jaar vol te houden. Dan heb ik iets leuks om naar te kijken over een aantal jaar. Het is erg leuk om te doen.

Dus als je weer eens een dagboek wilt bijhouden, dan raad ik je dit boekje aan.