Recensie: Een Beetje Liefde – Amanda Prowse

eenbeetjeliefdeTitel: Een Beetje Liefde
Originele titel: A Little Love
Auteur: Amanda Prowse
Uitgever: Aerial Media Company B.V.
Genre: roman
ISBN: 9789402600155

Ik had nog niet eerder van dit boek gehoord totdat ik een mailtje kreeg dat ik voor dit boek en ook ‘Wat heb ik gedaan?’ een winactie mocht organiseren. Eerst mag ik ze ook zelf recenseren, om jullie alvast lekker te maken. Want de winactie komt eraan! En ik moet zeggen, dat je daar ook echt aan mee moet doen, want ik heb echt genoten van dit boek!

We hebben allemaal behoefte aan een beetje liefde in ons leven

Pru Plum is de gevierde eigenaresse van de beroemde patisserie in het Londense Mayfair. Ze draagt Chanel en bezoekt de duurste kappers. Je zou niet zeggen dat deze elegante vrouw vorig jaar zesenzestig is geworden.

Maar Pru is niet de zelfverzekerde, succesvolle zakenvrouw die ze lijkt te zijn. Ze heeft beschamende dingen gedaan om haar huidige status te bereiken en schuwt geen enkel middel om de geheimen uit haar verleden te beschermen, zeker niet wanneer ze, voor het eerst in haar leven, eindelijk verliefd wordt…

Van de bestsellerauteur Amanda Prowse, een verhaal over liefde, verlies en leugens – en geluk vinden voor het te laat is.

Volgens mij heb ik nog nooit een boek gelezen (zo snel ik me kan herinneren), waarin het hoofdpersoon zoveel jaren ouder is dan ik zelf. Ik ben namelijk nog maar, eenentwintig jaartjes oud. Dan heb ik wel gelijk mijn twijfels een beetje, maar al snel bleek dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Want het leest als een trein, want hoe oud je ook bent dit boek is wel te begrijpen en zeker herkenbaar zijn. Prowse kan echt heel goed beschrijven, dat was dan ook een van de eerste dingen die me opvielen. Alles komt tot in de fijnste details voorbij en het verveelt ook gewoon niet, want ik bleef doorlezen. Ook de afwisseling tussen bijvoorbeeld rouw en liefde is heel goed gedaan, het heeft niet echt hele diepe momenten hierdoor of wordt snel weer opgepakt. Maar wel op een geloofwaardige manier. Pru is echt een leuk personage die niet snel teneergeslagen is, je wilt hierdoor sneller gewoon doorlezen. Wat ik ook belangrijk vind is dat het niet voorspelbaar is en dat was het inderdaad niet. Want als je denkt dat het zo eindigt zoals je het in je hoofd hebt, neemt het ineens een andere wending aan. Daar hou ik van! Echt een topboek die ik dan ook gewoon de volle bijf sterren geef.