Recensie: Droombeeld – Loes den Hollander

Titel: Droombeeld
Originele titel: Droombeeld
Auteur: Loes den Hollander
Verschenen: 2016
Genre: thriller, literatuur
ISBN: 9789045209456

De nieuwe ijzingwekkende thriller van Loes den Hollander. De 20e thriller van de ongekroonde koningin van het genre! Nadat ze op klaarlichte dag in haar huis wordt overvallen, verandert het leven van Maartje van Duiven. Ze komt terecht in een achtbaan van ongeloof, verbijstering en angst. Maartje durft nog maar weinig mensen te vertrouwen en zoekt naarstig naar antwoorden. Maar daarbij ziet ze een belangrijk detail over het hoofd.

Maartje voelt zich niet op haar gemak in haar huis. Ze is namelijk overvallen en hierna is ze extra alert geworden. Er gebeurt zoveel om haar heen en ze kan het nauwelijks bevatten. Want er is ook iets met haar man aan de hand, maar wat precies kan ze niet omschrijven. En ook haar vriendin Anouk, daar is ook iets mee aan de hand. Er zijn mensen die haar proberen te helpen, maar wie kan ze nu nog vertrouwen. Den Hollander neemt je mee in een mysterieus verhaal, waar veel onbekende dingen in voor komen. Er zit zoveel spanning en actie in, veel onzekerheid en angst. Die combi zorgen ervoor dat je door blijft lezen. Het is erg emotioneel en je wilt weten hoe het verder zal aflopen.

Tussendoor in het verhaal staan nog allemaal geschreven brieven aan Maartje. Maar je weet niet wie het is. Je gaat van de ene in de andere gebeurtenis vallen. Dit boek heeft me echt in zijn greep gehouden van begin tot eind. Ik zat dan ook helemaal in spanning tijdens het lezen. De moeder van Maartje is een aparte vrouw, maar maakt zo af en toe echt grappige opmerkingen. Je leert zelfs nog wat van dit boek, namelijk over uitvaarten. Iets waarvan ik dacht ‘huh, waarom wil ik dit weten?’, maar dan toch op een manier dat het interessant is.

Loes heeft weer een goed boek neergezet. En dit is nu de tweede die ik van haar heb gelezen. De cover is zoals altijd weer erg tof. Dit boek las echt heerlijk snel weg en ik heb er echt van genoten. Ik geef dit boek dan ook de volle vijf sterren. Ik wil meer Loes boeken!