Recensie: De donkere kroon – Sarah J. Maas

eTitel: De donkere kroon (deel 2 van De glazen troon)
Originele titel: Crown of Midnight
Auteur: Sarah J. Maas
Uitgever: Meulenhoff Boekerij
ISBN: 9789022571118

Het spannende en romantische vervolg op De glazen troon. In De donkere kroon raakt Celaena verstrikt in een onontwarbare kluwen van liefde, macht en trouw. Celaena Sardothien mag dan de kampioen van de koning zijn geworden, haar trouw aan de kroon is nihil. Ze balanceert op een levensgevaarlijk koord dat bij één verkeerde beweging kan breken. Dan blijken er nog meer duistere krachten aan het werk dan Celaena al vermoedde en komt alles wat ze liefheeft in gevaar. Ze zal keuzes moeten maken: wie kan ze vertrouwen en wie is het waard om voor te vechten?

Deel 1 van deze spannende serie had ik al gelezen. En nu er weer een nieuw boek is verschenen van Sarah J. Maas in een andere serie vond ik het tijd worden dat ik eindelijk eens verder zou gaan met deze serie. En ook deel twee is weer heerlijk spannend. Je voelt de spanning aan alle kanten stijgen en het zet zich in een snelvaart.

Ik had het boek ook wel vrij snel uit, omdat het gewoon zo makkelijk wegleest. Ik ben daarna even een ander boek gaan lezen en daarna begonnen aan de novellas van deze serie. Ik kon namelijk gewoon niet stoppen in de wereld.

Maas schrijft zo vloeiend en op dat tempo drijf je als het ware helemaal mee. Je ziet alles realistisch voor je opduiken. En ziet alles in de wereld van Celaena om je heen. Best wel heel tof hoe de hele wereld in elkaar is gezet. Deel twee was in mijn ogen echt geweldig, net zo goed als het eerste deel. Af en toe blijf ik Celaena een wat apart personage vinden omdat ze gewoon wat verwend is enzo en weet dat ze mooi is. Past niet helemaal bij het verhaal. Maar ik begin er wel steeds meer doorheen te prikken. Dus merk er weinig meer van doordat ik het verhaal zo goed vind.