Recensie: Deze is voor jou – Daphne Deckers [Blogbom]

dezeisvoorjouTitel: Deze is voor jou
Originele titel: Deze is voor jou
Auteur: Daphne Deckers
Uitgever: The House of Books
Genre: columns
ISBN: 9789044349009

Een nieuw boek van Daphne Deckers. Nu moet ik eerlijk bekennen nog nooit een boek van haar te hebben gelezen, maar dan is dit de uitgelezen kans om het wel te doen. Tijdens de blogbom georganiseerd door The House of Books!

Iedere week weet Daphne Deckers duizenden lezers te vervoeren met haar column in De Telegraaf. Altijd spot ze trends voordat het trends zijn, en gaat ze in op zaken in het leven die ons allemaal aangaan. Ontroerend, grappig en herkenbaar zijn haar stukken over haar gezinsleven. Daphne is zeer actief op Facebook en Instagram, en daar krijgen de fans er een interessant inkijkje in haar drukke leven bij!

En nu heb ik dus wel een boek van haar gelezen. Ik kende haar natuurlijk van haar modellenwerk en omdat ze bij RTL Boulevard zit, maar meer dan dat ook niet echt. Maar haar columns zijn echt het lezen waard dat weet ik bij deze. Ze schrijft voor De Telegraaf, dat wist ik wel, heus wel, maar het lezen in een boekvorm gaat er bij mij toch altijd wel in. Want in dit boekje zitten allemaal columns over haar dagelijkse leven. En ik heb af en toe echt hardop moeten lachen, fantastisch hoe ze dit kan schrijven. Complimenten Daphne!

Ik ga nu zeker op zoek naar meer boeken van haar in de bibliotheek, want ik ben wel benieuwd naar haar verdere schrijfkunsten. Van sommige verhaaltjes heb ik zo moeten lachen zoals: Waarom ben ik niet lesbisch? In deze column gaat ze in op de lesbische hipheid die tegenwoordig lijkt op te treden. En ze schrijft het ook allemaal lekker droog zoals ze over denkt, gewoon zonder poespas. Of het verhaal: Tinderella, waarin ze verteld over haar vriendin die Tinder gebruikt en dat het een eigenlijke vleeskeuring is. Maar dat swipen toch wel verslavend kan werken en straks komen er kinderen die vragen: ‘Hé mama, op welke app heb jij papa eigenlijk leren kennen?’ In dat tijdperk kunnen we ooit terechtkomen. Ik vind het heerlijk dit soort humor. Ook de droge titels zoals: Koude kont of Tenenkaas zijn aanstekelijk grappig.

Zeker de moeite waard om dit boekje eens te gaan lezen als je van columns houdt of eens lekker wilt lachen!